چه کسانی از بدنامی ورامین سود می برند؟

به نقل از ورامین ما: بعد از آنکه مدت ها مردم ورامین از بد نام بودن شهرسان رنج می بردند, شناساندن بزرگان منطقه ورامین روز به روز گسترش بیشتری داشت تا اینکه سال گذشته برنامه سخنرانی دو تن از عناصر فتنه سال ۸۸ که پرونده قضایی آنها نیز تشکیل شده است قصد سخنرانی در شهرستان قرچک را داشتند؛ آن زمان بود که روزنامه موهن “قانون” تیتر “داعش بازی در ورامین” را منتشر کرد.

در ابتدای امر برخوردی با این تیتر توهین آمیز به مردم قیام ۱۵ خرداد ۴۲ صورت نگرفت و در نهایت امر و پس از پیگیری های بسیار زیاد مسئولین ارزشی و ولایی شهرستان ورامین, از سوی معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای نوش آبادی که دو دوره نماینده شهرستان های قرچک, ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی نیز بوده اند تذکر کوچکی به این روزنامه موهن که توهین به ارزش های نظام را در پرونده خود دارد داده شد.

اما رسانه های مغرض داخلی و خارجی همینجا سکوت نکردند و پس از ماجرای قتل دختر افغان در منطقه خیرآباد ورامین, حس انسان دوستی آنها به شدت فوران کرده و بار دیگر حربه سنگینی در بد نام کردن منطقه خیرآباد و همچنین شهرستان ورامین آغاز کردند که برخی از مسئولین استانی نیز با آنها همپا شدند.

لازم به ذکر است که پایگاه خبری تحلیلی ورامین ما آن فاجعه بزرگ را محکوم کرده و اعلام می کند طبق قانون باید با قاتل برخورد گردد و منظور نگارنده از این مطلب آن است که تجاوزات و قتل های مختلفی در گوشه و کنار کشور و همچنین کل جهان با آمارهای بسیار گسترده ای صورت می گیرد ولی چه شد که این فاجعه تا مدتی جز تیترهای اولیه رسانه های مغرض داخلی و خارجی شده است تا نام ورامین به بدی بر زبان ها جاری شود.

اما پروژه سیاه نمایی از دیار کفن پوشان قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ که تاب دیدن مظلومیت ولی فقیه و مرجع تقلید زمان خود را نداشته و بر علیه طاغوت زمان قیام کردند تا چه زمانی می خواهد ادامه پیدا کند امری است که نگارنده را مجاب به بیان این مطلب کرده است.

این سیاه نمایی ها و توهین به مردم دیار ۱۵ خرداد تا جایی ادامه پیدا می کند که در رسانه های مختلف هر جا که قرار است به بدترین عنوان از محلی نامبرده شود از نام ورامین استفاده می شود تا جایی که برای ضعیف ترین تیم فوتبال نام ورامین را می آورند یا اینکه حتی مدتی است در اینستاگرام پستی در حال انتشار است که مضمون آن در مورد نحوه زندگی کردن با تجملات است که باری دیگر در آن به مردم ورامین توهین می شود.

پروژه توهین به مردم دیار ۱۵ خرداد پس از اینکه در رسانه های مختلف سیر سعودی را طی می کند, در بین مسئولین مختلف نیز آغاز شده است تا جایی که شهردار کرج اعلام می کند متکدیان را به ورامین انتقال داده و آنها را در ورامین پیاده کرده است.

پس از اینکه مسئولین شهرستان ورامین برخورد مناسب و قاطع با شهردار کرج نکردند, امروز نوبت به رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران رسیده است که روز گذشته اعلام کرده است آب کشاورزی منطقه جنوب تهران با آب فاضلاب می باشد و هندوانه های ورامین نیز آلوده است.

این کلام این عضو شورای شهر تهران باعث شده است ناراحتی بسیار زیادی بین عموم مردم منطقه ورامین به خصوص کشاورزان به وجود آورد زیرا عضو شورای شهر تهران نمی داند که کشاورزان منطقه ورامین با چه مشقت و سختی آب مورد نیاز خود را با چاه و یا آب تصفیه شده تهران تامین می کنند تا محصولی پاک و سالم در اختیار شهروندان تهرانی قرار دهند.

اما حسین تاجیک رئیس جهاد کشاورزی ورامین در پاسخ به این شبهه به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ورامین ما گفت: مطلبی که در خصوص آلودگی آب کشاورزی ورامین بیان شده است کذب است.

وی خاطر نشان کرد: نزدیک به ۳۵۰۰ هکتار کشت صیفی جات داریم که ۱۰۰ درصد آبیاری این محصولات به وسیله آب چاه است.

رئیس جهاد کشاورزی ورامین بیان کرد: حدود ۷۰ درصد از این میزان از اراضی زیر کشت صیفی جات در ورامین به صورت آبیاری تحت فشار انجام می شود.

تاجیک اظهار کرد: حتی یک متر مربع از آب فاضلاب برای هیچ مصرفی از مصارف کشاورزی در شهرستان ورامین استفاده نمی شود.

وی ادامه داد: آبی که با عنوان فاضلاب وارد شهرستان ورامین می شود وارد بندعلی خان و کویر ورامین می شود و هیچ بهره برداری کشاورزی از آن نمی شود.

رئیس جهاد کشاورزی ورامین خاطر نشان کرد: در حال حاضر هر فردی که درصدد اطمینان از صحت گفته ها دارد می تواند مسیر انتقال را مشاهده کند که در حال حاضر خشک بوده و هیچ آبی در آن وجود ندارد که کسی بتواند از آن بهره برداری کند.

تاجیک اظهار کرد: در دقایق اولیه انتشار خبر آلوده بودن محصولات ورامین پیگیری های لازم صورت گرفته که شب قبل این عضو شورای شهر تهران صحبت های خود را پس گرفت و اعلام کرد که اشتباه کرده است.

در ادامه پیگیری های خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ورامین ما, دکتر بختیاری رئیس شبکه بهداشت شهرستان ورامین نیز گفت: آنهایی که مدعی آلوده بودن آب کشاورزی شهرستان ورامین هستند باید در ابتدا گزارشات دقیق ارائه کنند و اعلام کنند که دقیقاً در کدام ناحیه از شهرستان به چه میزان فاضلاب وارد زمین می شود که بیشتر از اندازه مجاز بوده و باعث آلوده شدن محصولات هندوانه ورامین شده است.

 بابک بختیاری جم رئیس شبکه بهداشت درمان شهرستان ورامین طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ورامین ما گفت: در سطح شهرستان ورامین هیچ مورد مشکوک از آلودگی مواد غذایی و به وجود آمدن مشکلات بعدی ناشی از خوردن این خوراکی ها طی چند روز گذشته از مراکز درمانی شهرستان گزارش نشده است.

وی خاطر نشان کرد: بر تمام آبیاری های زمین های کشاورزی شهرستان ورامین با همکاری جهاد کشاورزی نظارت داشته و دائماً بر روند آبیاری محصولات کشاورزی سرکشی کرده و میزان آلودگی آن را می سنجیم.

دکتر بختیاری تصریح کرد: ممکن است بخشی از آب کشاورزی جنوب تهران به صورت ۱۰۰ درصد و کامل از آب چاه نباشد و مقداری از آن با آب فاضلاب ادقام شود ولی جهاد کشاورزی دستورالعمل هایی دارند که در آن مشخص کرده است که هر مزرعه تا چه میزان می تواند از این آب غیر از آب چاه استفاده کند.

رئیس شبکه بهداشت ورامین ضمن بیان اینکه نظارت دقیقی بر روند آبیاری زمین های کشاورزی ورامین صورت می گیرد اظهار کرد: آنهایی که مدعی آلوده بودن آب کشاورزی شهرستان ورامین هستند باید در ابتدا گزارشات دقیق ارائه کنند و اعلام کنند که دقیقاً در کدام ناحیه از شهرستان به چه میزان فاضلاب وارد زمین می شود که بیشتر از اندازه مجاز بوده و باعث آلوده شدن محصولات هندوانه ورامین شده است.

وی بیان کرد: اگر اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران مستنداتی بر آلودگی بیش از اندازه مجاب آب های کشاورزی شهرستان ورامین دارند آنها را ارائه کرده تا مجموعه شبکه بهداشت ورامین حتماً آنها را پیگیری کنند.

حال جای آن دارد از این عضو شورای شهر تهران بپرسیم آیا واقعاً حاصل تلاش شبانه روزی مردم شهرستان ورامین که تلاش می کنند بهترین و پاکترین محصول را در اختیار شهروندانی که به شما رای داده اند تا بتوانید بر مسند شورای شهری تهران تکیه زده و حقوق دریافت کنید این است که با اینگونه صحبت ها خستگی یک سال را بر تن آنها بگذارید؟

اما از مسئولین شهرستان ورامین و همچنین مسئولین استانی توقع می رود تا برخورد لازم و واجب ببینند تا در برابر حقوق دریافتی از بیت المال, حق مردم ورامین را باز پس گیرند و پیگیری های لازم برای مقابله با توهین های مختلف به مردم دیار ولایتمدار واقعی ۱۵ خرداد را صورت دهند.