ضعف دولت در برخورد با تولید کنندگان لباس های غیراسلامی و مبتذل

به نقل از تهران نیوز ، 21 تیرماه به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است و بهانه خوبی برای نگارش گزارشی در خصوص اهمیت موضوع حجاب در کشورمان است،موضوعی که یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) است.

جامعه ایران، جامعه ای اسلامی و دینی با فرهنگ و تمدن هزارساله با مردمی با اصالت و متدین است. مردان و زنان ایران چه پیش از اسلام و چه پس از اسلام دارای حجاب و پوشش مناسب بوده اند زیرا پوشش را برای خود یک ارزش و فرهنگ دانسته و همواره سعی در اجرای قوانین و هنجارهای اجتماعی داشته اند و در واقع این هنجارها و قوانین از بطن فرهنگ و اجتماع آنها بیرون آمده و این همان عقیده و نظر خود مردم است و یکی از اهداف شهدای دفاع مقدس برای مقابله با رژیم بعث عراق،تاکید بر حفظ حجاب بوده است و برای این کار، حاضر به تقدیم جانشان شدند ولی امروز دشمن از طریق تهاجم فرهنگی و با ابزار فرهنگی در صدد کم رنگ جلوه دادن موضوع حجاب در بین بانوان است.

عناوین هفته جهانی عفاف و حجاب اعلام شد

بیش از ۱۸۰ برنامه در قالب همایش، نشست، کارگاه آموزشی، نمایشگاه، مسابقه و … در سطح محلات شهر تهران به منظور ارتقاء سلامت اجتماعی و با هدف ارتقاء سطح بینش دینی شهروندان در زمینه عفاف و حجاب در طول هفته عفاف و حجاب از ۱۹ تا ۲۵ تیرماه برگزار می شود.

 

مینو اصلانی رئیس جامعه زنان کشور ضمن تشریح برنامه‌های هفته جهانی عفاف و حجاب می گوید: ستاد جهانی عفاف و حجاب از ابتدای سال جاری کار خود را با هدف هماهنگی بین تمام اقشار برگزار کرد، یکی از اهداف ستاد جهانی عفاف و حجاب، بیان خواسته‌های مردم و جوانان است چرا که همه مردم خواستار جامعه‌ای عفیف هستند که در شأن نظام جمهوری اسلامی باشد.

 

وی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته عفاف و حجاب ادامه می دهد: روز شنبه ۱۹ تیرماه با عنوان عفاف و حجاب میراث انبیای الهی و ملل،یکشنبه ۲۰ تیرماه با عنوان عفاف و حجاب، سیره نبوی و سبک زندگی اسلامی ـ‌ایرانی،روز ۲۱ تیرماه است که با عنوان عفاف و حجاب، هویت اسلامی و خودباوری ملی،روز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه با عنوان عفاف و حجاب، بهداشت و سلامت روان، شادی و نشاط اجتماعی،۲۳تیر با عنوان عفاف و حجاب هویت اجتماعی، احترام به قانون و حقوق شهروندی،۲۴تیر با عنوان عفاف و حجاب، اقتصاد مقاومتی، تولید و مصرف داخلی و روز جمعه ۲۵ تیرماه آخرین روز هفته جهانی عفاف و حجاب است و در چنین هفته برنامه های مختلفی در سطح کشور با موضوع عفاف و حجاب برگزار می شود.

 

تجمع ملی مدافعان حریم خانواده در سراسر کشور

تجمع ملی مدافعان حریم خانواده همزمان با روز حجاب و عفاف امروز دوشنبه ۲۱ تیر ماه ساعت ۱۷ در میادین اصلی هر شهر در سراسر کشور برگزار می‌شود.

روح الله یگانه نوبخت مسئول کمیته فرهنگی ستاد مردمی “عفاف و حجاب” در استان تهران در این خصوص می گوید: اساس شکل گیری این ستاد به اهمیت روز ملی عفاف و حجاب بر می‌گردد و می‌خواهیم به اهمیت نهاد خانواده بپردازیم. به نوعی دلسوزان فرهنگی و اجتماعی جامعه بر آن شدند که متناسب با اقتضائات زمانی که پیش رو داریم اقدامی جهت کمک به حفظ هر چه بیشتر نهاد مقدس خانواده کنند. چرا که رسانه‌های بیگانه و دشمن تمرکز خود را از سال ۲۰۱۰ بر روی فروپاشی خانواده با توجه به اهداف خودش قرار داده تا جایی که از ماهواره آن را به انیمیشن، رایانه، اینترنت کشانده و به دنبال تخریب حداکثری خانواده است.

 

وی اظهار داشت:شاهد اظهارات رابرت مرداخ (رابرت مرداک) رهبر جریان رسانه‌ای غرب در خصوص به لجن کشاندن خانواده ایرانی هستیم که اگر بخواهیم جامعه ایرانی را نابود کنیم باید خانواده ایرانی را به لجن بکشیم و اگر خانواده ایرانی را بخواهیم تخریب کنیم باید زن و مادر ایرانی را به فساد بکشیم. دغدغه‌مندان فرهنگی بر اساس احساس مسئولیت و آموزه‌های دینی بر آن شدند تا برای تقویت هویت ایرانی-اسلامی قدمی بردارند و نقطه آغاز این کار روز ملی عفاف و حجاب هست.

 

علت بی حجابی ها در سطح جامعه چیست؟

جوانان تحت تاثیرموج های فرهنگی وارداتی که از طریق ماهواره، اینترنت، شبکه های اجتماعی، فیلم های سینمایی، بازیهای رایانه ای، عکس، موسیقی، کتب، مجلات و سایر محصولات فرهنگی آلوده به ویروس عفت ستیزی و حیا گریزی انتشار می یابند قرار گرفتند و به همین دلیل تمایلی به الگو گیری آگاهانه از والدین ندارند و عقب نشینی والدین و واگذاری وظیفه تربیت اخلاقی فرزندان به سایر نهادها، اشتغال بیرونی والدین و عدم اهتمام به نیازهای تربیتی و عاطفی – روانی فرزندان و شیوع پدیده فرزند سالاری مشکلات زیادی را به بار آورده است.

 

فرافکنی برخی عقده ها و گره های روانی و ضعف های شخصیتی که یکی از نمودهای آن، اهتمام وافر به جلب توجه و نگاه و تحسین دیگران از طریق رفتارها و جلوه نماییهای نامتعارف است در بحجابی جامعه موثر است.

 

کم کاری در مسئله حجاب از لحاظ اقتصادی

فیض الله محمدزاده کارشناس فرهنگی در گفتگو با « تهران نیوز» با اشاره به معضل بی حجابی در سطح جامعه می گوید: به اعتقاد بنده،به لحاظ اقتصادی هم در مورد مسئله حجاب کم کاری شده است، به عنوان مثال امروزه یک مانتو زننده که حجاب خوبی ندارد با قیمتی حدود ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان می توان تهیه کرد؛ اما یک مانتو با حجاب مناسب که البته شیک هم باشد بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد.یا همین مسئله ساپورت هایی که از سال گذشته مطرح شد با مبلغی حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان قابل تهیه بود.

 

وی می افزاید:چرا ما برای پوشش مناسب و اسلامی در جامعه نباید برنامه ریزی داشته باشیم؟ ما حتی می توانیم مبلغی را به تهیه کنندگان پوشاک بپردازیم تا پوشش اسلامی با قیمت پایین تر در بازار عرضه شود.

 

مینو اصلانی رئیس جامعه زنان کشور در خصوص پخش لباس‌های نامناسب و عرضه اینگونه لباس‌ها در فروشگاه‌های سطح شهر می گوید: تلاش ما این بوده است که لباس‌های مناسبی را که آماده شده است، فرصتی برای عرضه دراختیارشان قرار دهیم، چرا که عرضه برخی لباس‌ها با داشتن عکس‌ها و نوشته‌های نامناسب، زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست. باید مردم این مطالبه را از دست‌اندرکاران داشته باشند و امیدواریم اصناف، امروز یکبار دیگر به میدان بیایند و مسئولان نیز با برخی هنجارشکنان که در وارد کردن اینگونه لباس‌ها نقش دارند، برخورد کنند، چرا که هم‌اکنون با شرایط فعلی از لباس کودکان تا لباس نوجوانان آسیب‌های جدی خواهیم داشت. امیدواریم مسئولان و بنیاد ملی مد و لباس نیز اقدامی برای جلوگیری از قاچاق انجام دهند و جلوی لباس‌های زیرزمینی گرفته شود.

فرهنگ بی حجابی در ماهواره و شبکه های اجتماعی 

رضا شریفی کارشناس اجتماعی در گفتگو با « تهران نیوز» با بیان اینکه اینترنت، فضای مجازی و کانال های ماهواره ای همچون شمشیر دولبه هستند اما اصولاً به جای استفاده مناسب و کاربردی از این ابزار بیشتر متضرّر شده ایم، می گوید: تحقیقات نشان داده است ۷۴ درصد از جوانان به ماهواره، اینترنت و فضای مجازی دسترسی آسانی دارند، واضح است که تأثیرات فضای مجازی و ماهواره بر جوانان و خانواده ها بسیار خطرناک بوده و مثل یک ویروس عمل می کند.

 

وی ادامه می دهد: شبکه های اجتماعی و ماهواره در بی بندو باری و تقدس زدایی از ارزش ها نقش زیادی ایفا کرده است و در حال حاضر انتقال فرهنگ به کشورهای دیگر از طریق ماهواره و شبکه های اجتماعی بسیار آسان شده است.

 

این جامعه شناس معتقد است که ماهواره و شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار به دنبال قبح زدایی از بد حجابی و بی عفتی بوده و وقتی این مسائل در جامعه عادی شود و قبح آن بشکند بیشتر مردم از آن پیروی خواهند کرد.

 

شریفی در پایان می افزاید: نفوذ و ورود بدحجابی و لاابالی گری به جامعه ما از ماهواره و تأثیرات ناشی از آن بوده اما نشر و گسترش آن به دلیل عملکرد ضعیف مسئولان مربوطه است.

 

باید با تولید کنندگان لباس های غیراسلامی و مبتذل برخورد شود

سیدمحمدیاشار نادری کارشناس جامعه در گفتگو با « تهران نیوز» با بیان اینکه مسئولان در زمینه ترویج فرهنگ حجاب بیشتر همت کنند تا این حق اجتماعی مردم رعایت شود و این مسئله به نظارت بیشتر مسئولان بر می گردد، می گوید: رعایت حجاب تنها یک حق فردی نیست بلکه اجتماعی است و هیچ کس نمی تواند بگوید من دلم می خواهد بی حجاب باشم.

 

وی می افزاید:تشکل های دولتی که در این خصوص مسئولیت و وظیفه دارند باید مشخص باشند تا کار را پیگیری کنند، نمی شود رعایت حجاب را تنها به ایمان افراد نسبت داده و به آن بی توجه بود، فرهنگ سازی خوب است اما نیاز به زمان دارد ولی بالاخره مسئولان نظام اسلامی باید به قوانین شرعی و قانونی حجاب پایبند باشند و یکی از ضعف های دولت، عدم برخورد با تولیدکنندگان لباس های غیراسلامی و مبتذل است.

 

نادری تاکید می کند:گرما و سرما برای مقررات اسلامی معنا ندارد و حجاب حکم حکومتی است که باید اجرا شود حتی اگر کسی هم به حجاب اعتقاد نداشته باشد باید رعایت کند، وظیفه نظارت بر اجرای قانون هم وظیفه دستگاه های قضایی و نظارتی است که باید اعمال مقررات داشته باشند.

 

وی ادامه می دهد: ضعف قانون در برخورد با تولید کنندگان لباس های نامتعارف باید اصلا شود و باید با تولید کنندگان لباس های غیراسلامی و مبتذل برخورد شود و دستگاه قضایی مجازات سنگینی برای آنها در نظر گیرد.

این جامعه شناس می گوید:متاسفانه مانتوهایی کاملا باز و بدون دکمه بر تن برخی از بانوان دیده می شود که همه تولید داخلی هستند و اخیرا نیز مانتوهایی دیده می شود که جملاتی بسیار زننده در پشت آنها نوشته شده که بسیار شرم آور است.

 

همه مردم و مسئولان در قبال حجاب مسئول هستند

لاله افتخاری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «تهران نیوز» با اشاره به اهمیت موضوع عفاف و حجاب در جامعه می گوید:یک مصوبه در مجلس هشتم برای تقویت طرح گسترش عفاف و حجاب داشتیم که مطابق با این مصوبه که پیشنهاد بنده بود که از محل اعتبارات قرآنی، ۱۵میلیارد آن صرف طرح گسترش فرهنگ عفاف و حجاب شود که متاسفانه یک ریال آن پرداخت نشد و نیاز است که مسئولان هم در این زمینه همت کنند.

 

وی می افزاید: با توجه به تبلیغات وسیع امپریالیسم فرهنگی در ترویج بی حجابی و جهت دهی به افکار عمومی به خصوص در زمان اجرای قوانین عفاف و حجاب، نیاز است که دستگاه های مرتبط با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بحث فرهنگ عفاف و حجاب تلاش خود را دو چندان کنند.

 

به گزارش تهران نیوز ،همه مردم و مسئولان در قبال حجاب مسئول هستند و دولت، مجلس و قوه قضاییه باید پای کار باشند و دستگاه های فرهنگی کشور به وظیفه خود عمل کنند زیرا ۲۶ دستگاه در مورد حجاب و عفاف مسئولیت دارند و بی توجهی به این مسئله، عواقب بدی را در آینده نزدیک رقم خواهد زد.