کوچکترین پهبادهای دشمن در معرض شکار پدافند هوایی شرق کشور است

قوام یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: ماموریت اصلی ارتش دفاع از سرحدات مرزهای کشور است.

وی با بیان اینکه حضور نیروهای ارتش و نیروهای مسلح ایران در سایر کشورها یک ماموریت مستشاری است، تصریح کرد: از سال‌های قبل سپاه و بسیج این ماموریت را داشته‌اند که در هر جایی که مسلمانان مورد ظلم ظالمان واقع شوند یک کار مستشاری انجام دهند و با پیگیری فرماندهان ارتش این ماموریت به نیروی زمینی ارتش نیز اعطا شد.

فرمانده ارشد نظامی آجا خراسان جنوبی ادامه داد: در سال گذشته برخی از نیروهای متعهد ارتش جمهوری اسلامی ایران به کار مستشاری پرداختند و تاکنون پنج شهید تقدیم اهل بیت(ع) کرده‌اند.

یوسفی با بیان اینکه نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که در هر نقطه از سرحدات ایران برای مقابله با دشمنانی که قصد تجاوز و تعرض به میهن عزیزمان را داشته باشند وارد عمل شوند، افزود: در شرق کشور طرح‌های دفاعی داریم و یگان‌هایی که باید مستقر شوند مشخص و تمرینات لازم را دیده‌اند و در کمترین زمان آمادگی دفاع را دارند.

 

وی به قدرت و آمادگی نیروهای پدافند هوایی شرق کشور نیز اشاره کرد و گفت: با توانمندهایی که نیروهای پدافند هوایی شرق کشور دارند و با مجهز بودن به تجهیزات روز دنیا بخش وسیعی از شرق کشور و جنوب شرق کشور را تحت پوشش داشته و آمادگی دارد تا کوچکترین پهبادهای دشمن را شناسایی و منهدم کند.

فرمانده ارشد نظامی آجا خراسان جنوبی در ارتباط با جنگ نرم و تمهیدات ارتش در این راستا افزود: دشمن در گذشته جنگ سخت را دنبال می‌کرد و چون در این حوزه موفق نشد در حال حاضر برای مقابله با ما جنگ نرم را در پیش گرفته و ارتش در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن دو رسالت در بحث فضای مجازی و فرهنگ‌سازی برای آمادگی نیروهای خود را دنبال می‌کند.

وی یادآور شد: برای مبارزه با جنگ نرم دشمن در بحث فرهنگ‌سازی تلاش می‌شود تا نیروهایی که در اختیار ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار دارد با فرهنگ ایرانی اسلامی عجین شوند تا از هجمه فرهنگ‌های غربی در امان باشند.

فرمانده ارشد نظامی آجا خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین در حوزه جنگ‌های سایبری و جلوگیری از نفوذ دشمن، ارتش اقدام به برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی و بروزرسانی تجهیزات سایبری خود می‌نماید تا در مقابل جنگ‌های الکترونیکی دشمن پیروز میدان باشد.

یوسفی با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای دفاعی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ایستادگی در مقابل دشمن در هشت سال دفاع مقدس برای ما یک دانشگاه بود.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس بدون اتکاء به کشورهای غربی و دیگر کشورها و به پشتوانه ملت مردانه ایستادگی و از این نظام دفاع کرد،‌ اظهار داشت: به برکت وجود مغزهای متفکر در کشور توانسته‌ایم تمام تجهیزات و ادوات دفاعی خود را بدون اتکاء به هیچ کشوری در داخل بسازیم و ارتش آمادگی کامل برای دفاع از اسلام، قرآن، حریم ولایت و سرحدات مرزهای کشور را دارد.