۵۵ پایگاه اورژانس در خراسان جنوبی فعال شد

علی دلخروشان  اظهار داشت: سال گذشته در برنامه پنجم حدود 17 پایگاه  مجوز کتبی داشتند اما راه اندازی نشده بودند که در نیمه دوم سال گذشته تعداد 7 مجوز راه اندازی شد و در حال حاضر 11 مجوز دیگر باقی مانده است.

وی افزود: در حال حاضر 360 نفر نیروی انسانی و تعداد 85 دستگاه آمبولانس نیز در این 55 پایگاه فعال استان فعالیت دارند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: پس از بازدید رئیس اورژانس کشور از ای.یو.سی مقرر شد برای تجهیز بیمارستان صحرایی که در دانشگاه علوم پزشکی بوده و نهمین دانشگاه در صدر کشور است اعتباراتی در نظر گرفته شود.

دلخروشان تصریح کرد: این بیمارستان ظرفیت 50 تخت را در موارد بحرانی به صورت بیمارستان و پکیج بیمارستان دارد و بالغ بر 2 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز آن در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت همچنین برای چاپ کتابچه آموزشی برای کل کشور در رده‌های سنی 6 تا 9 سال بالغ بر 100 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که کار این کتابچه‌ها توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته، یادآور شد: برای بهبود فضای فیزیکی اورژانس‌های بشرویه، نهبندان و فردوس مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان اختصاص یافته است. 

دلخروشان خاطرنشان کرد: همچنین برای بهبود فضای فیزیکی اورژانس بیمارستان ولی عصر بیرجند اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان داده شده است.

وی با اشاره به اینکه تعمیر و بهبود فضای فیزیکی اورژانس مانند تعمیر یک قطار در حال حرکت است، افزود: بعد از مراحل قیمت گذاری و انتخاب شرکت پیمانکار بهبود فضای فیزیکی اورژانس ولی عصر به صورت مقطعی و فازبندی شده آغاز خواهد شد.