برپایی ۲ بیمارستان صحرایی در مناطق مرزی

محمد زهرایی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال ۷۹ با حضور موفق گروه های جهادی و رسیدن گزارش این کار بزرگ به مقام معظم رهبری، ایشان دستور تاسیس بسیج سازندگی را دادند که بعد از آن، در تمامی اقشار بسیج اعزام اردوهای جهادی داریم.

وی با اشاره 17 اردیبهشت ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی گفت: جمعه همزمان با تاریخ تاسیس بسیج سازندگی؛ مسئولین بسیج سازندگی یا فرماندهان نواحی سخنرانی هایی قبل از نماز جمعه خواهند داشت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و اردوهای جهادی از برنامه های این روز در مصلی های نماز جمعه خواهد بود، عنوان کرد: اعزام گروه های جهادی صالحین در سراسر استان به مناطق محروم و شرکت آنها در نماز جمعه از دیگر برنامه های روز تشکیل بسیج سازندگی است.

زهرایی با اشاره به پروژه های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: این پروژه ها به صورت منطقه ای و بومی با حضور مسئولان شهرستانها در همه شهرستان های استان افتتاح می شود.

وی با اشاره به پروژه های محرومیت زدایی تصریح کرد: یکصد و 11 پروژه محرومیت زدا شامل خانه عالم، قنوات و گلزار شهدا است.

زهرایی با بیان اینکه در سال گذشته 700 کارگاه اقتصاد مقاومتی شکل گرفت که تلاش می کنیم در سال جاری این تعداد به 900 کارگاه برسد، یادآورشد: این کارگاه های کوچک و زودبازده کمک اشتغالی برای افراد و کمک به معیشت خانواده های آنها است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اعزام اردوهای جهادی عنوان کرد: در سال گذشته تعداد 24 هزار و 643 نفر به اردوهای جهادی اعزام شدند.

به گفته وی همچنین در اردوهای دانشجویی و طلاب 10تا 12 روزه 57 گروه در قالب 920 نفر اعزام شدند.

وی با اشاره به اردوهای سه و هفت روزه مساجد و محلات عنوان کرد: 68 گروه در قالب 250 نفر و اردوهای هفت روزه 49 گروه 676 نفره از سراسر استان به مناطق محروم و کم توسعه یافته اعزام شدند.

زهرایی بابیان اینکه گروه های مهمان در سال گذشته تعداد 8 گروه با حضور 477 نفر در مناطق محروم استان خدمت رسانی داشتند، ادامه داد: اردوهای طرح هجرت 10روزه دانش آموزی 196مدرسه می باشد که 2 هزار و 937نفر از دانش آموزان در عرصه های دیوار نویسی، رنگ آمیزی، فعالت انجام دادند.

وی ادامه داد: در طی سال گذشته 110 تیم عمومی بهداشتی درمانی و 3 تیم تخصصی در مناطق محروم خدمت رسانی انجاد داده اند.

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه در سال جاری تعداد 27 هزار و 460 نفر به اردوهای جهادی اعزام خواهند شد، تصریح کرد: اردوهای یک روزه ۲۲ هزار نفر، اردوهای سه روزه 890 نفر، اردوهای جهادی 7 روزه 820 نفر و 10 روزه 750 نفر و طرح هجرت 10 روزه دانش آموزی 3000هزار نفر اعزام خواهد شد.

وی با اشاره به اردوهای جهادی و تیم های پزشکی در سال جاری ادامه داد: سه تیم تک تخصصی و فوق تخصصی به مناطق محروم مرزی اعزام می شود.

وی با بیان اینکه 2 بیمارستان صحرایی در مناطق محروم در طی سال جاری راه اندازی خواهدشد، گفت: 150تیم بهداشتی در طی سال جاری به مناطق محروم سراسر استان اعزام خواهندشد.

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه انصارالرضا(علیه السلام)با بیان اینکه 493 روستا در سال گذشته آبرسانی سیار انجام شده است، گفت: جای تاسف دارد که هر ساله بر تعداد آبرسانی به روستا ها افزایش پیدا می کند.

زهرایی آبرسانی سیار به روستاهای استان را در حق روستاهای مذکور، اجحاف دانست و افزود:متاسفانه برخی از طرح ها در استان ماجواب نداده و توجیح اقتصادی ندارد و باید مسئولان به فکر چاره اندیشی دراین خصوص انجام دهند.

وی با تاکید براینکه باید مطالبه گری اصولی و دقیق داشته باشیم، عنوان کرد: نگرانی برای روستاهای خراسان جنوبی وجود دارد و باید مسئولین یک فکر و نقشه راه، طرحی کامل و جامع برای روستاها داشته باشند و اعتبار لازم را بگذارند.

وی با طرح این سوال که آیا اولویتی بالاتر از آبروستا های استان داریم عنوان کرد: برای تامین آب شرب روستاها، در توزیع اعتبارات مشخص نشده است و این اجحاف در حق مردم روستا های استان شده است.