درآمد کشاورزان شهرستان سرایان ۱۵ میلیارد تومان کاهش یافته است

محمد کریمی ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب خراسان جنوبی اظهار داشت: خشکسالی شرایط بسیار سختی را بر شهرستان سرایان حاکم کرده که مدیریت منابع آبی به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه  امسال براثر خشکسالی و کمبود مراتع 10 هزار رأس دام از شهرستان خارج شده اند، افزود: با وجود صرفه جویی اما 12 تا 15 میلیارد تومان  منابع درآمدی کشاورزان سرایان را شاهد بودیم.

فرماندار شهرستان سرایان گفت: سرایان در زمینه صنعتی حرفی برای گفتن ندارد و کشاورزی تنها محور اقتصادی این شهرستان است که در حال حاضر از 166 حلقه چاه کشاورزی در این شهرستان 55 درصد به صورت سنتی کشت می‌شود.

کریمی با بیان اینکه تاکنون در حوزه تغییر الگوی کشت در سرایان کار زیادی انجام نشده است، افزود: تغییر کشت در این شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به پتانسیل‌های موجود درمنطقه نیاز است تا اعتبارات ویژه برای صنایع تبدیلی به این شهرستان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه شهرستان سرایان یکی از قطب‌های کشاورزی خراسان جنوبی است، اظهار داشت: 85 درصد جمعیت این شهرستان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت بوده و در حال حاضر تنها 30درصد از واحدهای صنعتی این شهرستان فعال است.

فرماندار سرایان با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به 6 میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف آب داشته ایم، گفت: امسال دشت سرایان بحرانی ترین دشت خراسان جنوبی و چهارمین دشت بحرانی کشور است که در حال حاضر برنامه تدوین شده برای شهرستان داریم اما باید به صورت ویژه و کشوری برای حل این مشکل ورود پیدا کرد.