بشرویه خشک ترین شهر کشور شناخته شد

"علی باقری" روز گذشته در کارگروه اقتصاد مقاومتی و روابط عمومی که به همت روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان بشرویه در مصلی نماز و با حضور فرمانده سپاه بشرویه، امام جمعه و روابط عمومی ادارات برگزار شد با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی راهکاری  موثر در پیشرفت کشور است گفت:اقتصاد مقاومتی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت و با  تاسیس نهادها و موسساتی که امام راحل  بنیان گذار آن بودند  این هدف با قوت دنبال می شد و در سال های اخبر از اهمیت بیشتری برخوردار شده است .

 

فرماندار بشرویه ، سپاه پاسداران را پیشرو در انجام خدمات مهم و حیاتی به کشور دانست و اظهار داشت:سپاه پاسداران در حوزه جنگ تحمیلی در دوران دفاع مقدس به خوبی درخشید و بعد از آن نیز با ورود  به عرصه های مختلف از جمله اقتصاد مقاومتی  موفقیت های پی در پی را بدست آورد.

 

وی به  نقش روابط عمومی ادارات در تحقق اقتصاد مقاومت و ترویج تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت:

روابط عمومی های ادارات باید تلاش کنند تا  علاوه بر انعکاس عملکرد دستگاه مربوطه به مردم  و مسئولان بالا دست ، پل ارتباطی خوبی بین مردم و مسئولان باشند و همچنین برنامه ای مدون برای تبیلیغ تولیدات داخلی داشته باشند.

 

باقری افزود: در سالی که به شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل مزین شده ، بعد از همزبانی و همدلی بین دولت و ملت ، نیاز است تا امسال در سایه این تعامل همه با کمک هم  وارد میدان عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی شویم.

 

فرماندار بشرویه با اشاره به اینکه ، معضلات و مشکلات کارگاه های تولیدی بشرویه در شناسنامه ای مدون گرداوری و برای رفع آن به استان ارجاء داده می شود هم بیان کرد:تمام تلاش خود را برای احیاء کارگاه های نیمه فعال و یا تعطیل بکار بسته ایم تا آنجا که بررسی های مختلفی در زمینه مشکلات کارگاه های تولیدی صورت گرفته و برای رفع آنان در تلاش هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه سوله های شهرک صنعتی بشرویه فرصت خوبی برای سرمایه گذاری گفت: دولت زیرساخت های خوبی از جمله فرایند گاز رسانی را به این سوله ها تکمیل کرده و با شرایط مناسبی واگذار می شود و فرمانداری بشرویه با عزمی جدی از سرمایه گذار حمایت خواهد کرد.

 

باقری افزود: دولت نیز تسهیلات ویژه ای را برای  تولید در نظر گرفته و هدف اصلی ایجاد اشتغال است و باید در کنار دولت هم سرمایه گذاران پای کار باشند و انتظار می رود تا سرمایه داران داخلی هم وارد عرصه شوند.

 

فرماندار بشرویه در ادامه سخنان خود از وضعیت وخیم خشکسالی در خشک ترین شهر کشور  سخت به میان آورد و گفت:خشکسالی ها امان مردم بشرویه را گرفته ومتاسفانه امسال فقط 19 ملیمتر باران پراکنده در بشرویه به ثبت رسیده و در حال حاضر " شهرستان بشرویه خشک ترین شهرستان کشور معرفی شده است ".

 

وی افزود:  در حال حاضر 13 روستای شهرستان بشرویه با تانکر آبرسانی می شود و اگر وضعیت اینگونه پیش برود، این شمار افزایش می یابد که  لازم است تا ترویج فرهنگ صرفه جویی، مدیریت دقیق در آبیاری  کشاورزی و فضای سبز شهری در دستور کار مردم و مسئولان قرار گیرد.

 

باقری یادآور شد: وضعیت بشرویه در حوزه خشکسالی هر سال وخیم تر شده، و استفاده بیش از حد از ذخائر خطر جدی برای آینده این شهر محسوب می شود و مردم باید بیش از گذشته به فکر صرفه جویی و تغییر شیوه های آبیاری باشند.