مرد 34 ساله ی درمیانی، قربانی صاعقه شد

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با وحدت درمیان اظهار داشت : ساعت 14:42 (جمعه ) حادثه صاعقه زدگی در روستای تخویج شهرستان درمیان به مرکز پیام اورژانس 115 این شهرستان اعلام شد که بلافاصله آمبولانس 115 اسدیه به محل حادثه اعزام شد.

 

دلخروشان افزود : این حادثه 4 مصدوم داشته که در حین کار ساختمانی دچار صاعقه زدگی شده بودند ، یکی از مصدومین  که آقای 34 ساله ای بود دچار سوختگی شدید و ایست قلبی تنفسی شده ، بلافاصله پس از رسیدن تکنسین های اورژانس احیاء قلبی ریوی پیشرفته آغاز و مصدوم به بیمارستان خاتم الانبیاء اسدیه اعزام شد .

 

وی گفت : علیرغم تلاش عوامل اورژانس و کادر درمانی مصدوم برنگشت و  وضعیت عمومی  3 مصدوم دیگر این حادثه مطلوب گزارش شده است .

 

دلخروشان با اشاره به اینکه بیشتر قربانیان صاعقه زدگی افرادی هستند که در محیط های باز کار می کنند ، توصیه کرد: در مواقعی که آب و هوا نامساعد است و احتمال رعد و برق وجود دارد بهتر است  از منزل خارج نشوید و در صورتی که در مکانی هستید که سرپناهی برای مراقبت از خود ندارید به زیر کوتاه ترین درختی که در اطرافتان است بروید ، اگر در اتومبیل هستید از آن پیاده نشوید و از پوشیدن لباس ها ، کفش خیس و قرار گرفتن در کنار اجسام فلزی پرهیز کنید.

 

وی گفت : اولین اقدام در مواجهه با فردی که دچار صاعقه زدگی شده ،اطمینان از ایمنی محیط است زیرا احتمال دارد در محلی که صاعقه اصابت کرده مجددا این اتفاق رخ دهد ، بعد از آن باید بلافاصله با اورژانس 115 تماس گرفته و ضمن حفظ خونسردی آدرس دقیق را اعلام و به توصیه های ارائه شده عمل کنید.