قیمت مرغ دوباره پر کشید

به نقل از خاورستان در اوایل ماه مبارک رمضان بود که قیمت برخی از اقلام مانند میوه و تره بار، مرغ و تخم مرغ افزایش 20 درصدی داشت.

 

حدود یک ماهه گذشته قیمت مرغ یک هزار و 300 تومان افزایش داشت و به شش هزار و 700 رسید اما این افزایش قیمت به ماه رمضان ختم نشد و اکنون با گذشت یک ماه از افزایش قیمت بار دیگر قیمت مرغ شروع به پر کشیدن کرده است و نسبت به ماه گذشته قیمت مرغ بیش از هزار تومان افزایش یافته است.

 

یکی از فروشندگان بیرجندی در خصوص افزایش قیمت مرغ در گفتگو با  خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: در اواخر ماه مبارک رمضان  قیمت مرغ افزایش یافت و ما در انتظار کاهش قیمت مرغ بودیم اما امروز دوباره قیمت مرغ 300 تومان افزایش داشت و اکنون مرغ کیلویی هفت هزار و 800 تومان است.

 

وی  با بیان اینکه طی چند وقت گذشته این افزایش قیمت بی سابقه بوده است، گفت: دلیل این افزایش قیمت را تلفات مرغ به دلیل گرما و نبود مرغ عنوان می کنند.

 

طبق گفته عسگری رئیس اتحادیه مرغداران استان، حدود 650 واحد مرغداری  دارای مجوز و پروانه بهره برداری در استان وجود دارد و مطمئنا وجود این تعداد مرغداری می تواند تامین کننده نیاز استان باشد.

 

و ی گفت: یک دید منفی در مورد قیمت مرغ وجود دارد و همه دوست دارند که قیمت مرغ ارزان باشد در حالی که این ارزان بودن قیمت مرغ در مقایسه با سایر گوشت‌ها به ضرر مرغ دار تمام می شود.

 

مرغداران در استان با مشکلات عدیده ای روبه رو هستند که یکی از آن ها قیمت بالای دان است و عدم ثبات در قیمت دان سبب افزایش قیمت مرغ می شود.

 

برخی از مرغداران قیمت مرغ را قیمت واقعی آن نمی دانند و معتقد هستند که باید قیمت مرغ بالاتر از این مقدار باشد تا مرغدار متضرر نشود.

 

متاسفانه در کمتر از دو ماه شاهد افزایش بیش از دو هزار تومانی در قیمت مرغ بوده ایم و این موضوع نارضایتی مردم را در پی دارد اما انگار مسوولان نمی خواهند به این موضوعات و افزایش قیمت ها توجهی داشته باشند و تنها هر چندمدتی از کاهش نرخ تورم سخن می گویند در حالی که جیب مردم حکایت از افزایش صعودی نرخ تورم دارد، تورمی که انگار نمی خواهد از جیب مردم رخت بربندد و هر روز خود را در قالبی جدید و در افزایش قیمت یک کالا خود را نشان می دهد.

 

مطمئنا حل مشکل مرغداران سبب ثبات قیمت مرغ خواهد شد و این موضوع سبب می شود که مردم در تامین حداقل مایحتاج زندگی خود با مشکل مواجه نشوند.