پارک مهرشهر بیرجند ‌آماده افتتاح است

شهردار بیرجند از اختصاص 2 میلیارد تومان از اعتبارات امسال شهرستان بیرجند به شهرداری خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان سال مالی این اعتبار محقق شود.

عباسعلی مدیح در مراسم بازدید فرماندار از شهرداری منطقه یک اظهار کرد: در دو سال گذشته به منطقه یک شهرداری بیرجند بالغ بر 300 هکتار به خاطر الحاق مهرشهر و دهلکوه اضافه شده است.

وی با بیان اینکه بعد از الحاق مهرشهر به شهرداری بیرجند ریالی اعتبار کمک نشد افزود: اما با این حال در بودجه سال 93 و 94 بالغ بر 60 درصد بودجه عمرانی شهرداری به منطقه یک اختصاص دادیم.

شهردار بیرجند بیان کرد: همچنین 68 درصد کار آسفالت در منطقه یک شهرداری بیرجند انجام شده اما هنوز فاصله با سایر مناطق شهرداری زیاد است.

مدیح با اشاره به اینکه بافت فرسوده در منطقه یک شهرداری بیرجند قرار دارد گفت: برای ساخت پل موسی بن جعفر(ع) تاکنون پنج میلیارد تومان اعتبار هزینه شده اما نگران هستیم ساخت این پل به اتمام برسد اما ادامه مسیر تا سه راه اسدی بازگشایی و تملک نشود.

وی ادامه داد: پارکی در مهرشهر توسط شهرداری ساخته و آماده بهره‌برداری است همچنین زمینی برای ساخت پارک در سایت 75 هکتاری وجود دارد که تا دوماه آینده انجام خواهد شد.

31 طرح عمرانی در شهرستان قاینات به بهره برداری رسید

در اولین روز از هفته دولت 31 طرح عمرانی با اعتبار 36 میلیارد و 99 میلیون ریال در شهرستان قاینات به بهره‌برداری رسید.

فرماندار قاینات در مراسم افتتاح این طرحها افزود: از این تعداد هفت طرح عمران شهری، 9 طرح برق‌رسانی، دو طرح آبرسانی و 13 طرح کشاورزی است.

بهمن کهن‌ترابی تکمیل خط انتقال آب 600 میلی‌متری شهر قاین، برق‌رسانی به 35 واحد در روستای شاهیک، استخر ذخیره آب کشاورزی روستای شاهیک و احداث آمفی‌تئاتر روباز در منطقه گردشگری بوذر جمهر قاینی را از مهم‌ترین این طرحها ذکر کرد.

وی با بیان اینکه در نظام مردم سالاری دینی، مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند اظهار کرد: باید در هفته دولت از همه ظرفیتها برای پاسخگویی به ابهامات و مطالبات آحاد مختلف جامعه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت هفته دولت 154 طرح عمرانی با اعتباری افزون بر 440 میلیارد ریال در شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد افزود: 45 هزار نفر از مزایای این طرحها برخودار خواهند شد.

11 پروژه عمرانی در شهرستان طبس به بهره‌برداری رسید

در اولین روز از هفته دولت 11 طرح و پروژه با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

با حضور مهدی اخوان صفار معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس پنج پروژه اصلاح و بهینه‌سازی و تأمین برق متقاضیان به ارزش ریالی یک میلیارد و 792 میلیون تومان در شهر طبس به بهره‌برداری رسید.

افتتاح سیستم سرمایشی و گرمایشی واحدهای آموزشی، تکمیل سه باب نمازخانه در مدارس روستایی، تکمیل کتابخانه مرحوم سید حسین غضنفری، توسعه فضای آموزشی دبستان تکتم پنج پروژه‌ای بود که در حوزه آموزش‌ و پرورش شهرستان به بهره‌برداری رسید.

اعتبار پروژه‌های آموزشی 790 میلیون تومان اعلام شد که حدود چهار هزار دانش‌آموز و فرهنگیان طبسی از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

افتتاح خوابگاه دانشجویی آموزشکده فنی پسران امام علی(ع) طبس نیز دیگر برنامه امروز معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس بود این پروژه بزرگ به ارزش تقریبی یک میلیارد و 192 میلیون تومان افتتاح شد که ظرفیت 250 دانشجو را دارد.

فرماندار ویژه و امام‌جمعه شهرستان طبس در جمع کارکنان راه‌آهن شرق حاضر شدند و کلنگ احداث سایه‌بان قطار طبس شارژ برق قطار و سامانه ATC را به زمین زدند.

برق‌رسانی به مسکن 35 واحدی در قاین

در اولین روز از هفته دولت دو پروژه برق‌رسانی و استخر ذخیره آب کشاورزی در روستای شاهیک از توابع قاین با اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

خسروی مدیریت توزیع برق شهرستان قاین در مراسم افتتاح این پروژه گفت: این پروژه اگر چه جزو پروژههای اولویت‌دار ما نبوده است اما براساس درخواستهای مردمی در یک ماه گذشته با اعتباری بالغ بر 29 میلیون و 300 هزار تومان از محل اعتبارات داخلی اجرا شده است.

وی افزود: در هفته دولت 9 پروژه به همت مدیریت توزیع برق قاین شامل احداث شبکه جدید برای تامین برق توسعه شهرک روستای اسفشاد، احداث شبکه برق مسکن 35 واحدی بهزیستی شاهیک، جابه‌جایی شبکه و تامین روشنایی مقابل هزار واحدی، احداث شبکه فشار متوسط برای مانور خروجی‌های پست جدید بزرگمهر، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف در نقاط مختلف شهرستان قاینات، احداث شبکه و تامین برق متقاضیان در نقاط مختلف شهرستان، نصب لوازم اندازه‌گیری برای متقاضیان برق در شهرستان، اصلاح و سرویس لوازم اندازه‌گیری مشترکین در شهرستان، نصب چراغ گازی و اصلاح روشنایی معابر در شهرستان با اعتباری بالغ بر540 میلیون و 650 هزار تومان  به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح استخر ذخیره آب کشاورزی شاهیک قاین

استخر ذخیره آب کشاورزی شاهیک با اعتباری بالغ بر 21 میلیون تومان  افتتاح شد.

سجادی مدیریت جهادکشاورزی قاین در مراسم بهره‌برداری از استخر ذخیره آب کشاورزی شاهیک گفت: در هفته دولت امسال در بخش کشاورزی شهرستان قاینات 33 پروژه شامل لوله گذاری خطوط انتقال آب، احیا و مرمت قنات، استخر ذخیره آب، استخر پرورش ماهی، آبیاری کم فشار و تکمیل و تجهیز گلخانه با هزینه کرد اعتباری بالغ بر21 هزار و  911 میلیون ریال افتتاح می‌شود که از این مبلغ 16 هزار و 331 میلیون ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور، دو درصد نفت و تسهیلات بانکی و مبلغ 5 هزار و  581میلیون ریال سهم مشارکت مردم بوده است و با بهره‌برداری از این طرحها 700 خانواراز عواید آن بهره مند و برای 40 نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.

سجادی بیان کرد: از این تعداد پروژه 13 پروژه مربوط به بخش مرکزی شهرستان قاین شامل استخر ذخیره آب، خطوط انتقال آب کشاورزی و تکمیل و تجهیز گلخانه‌ها با اعتباری بالغ بر5 هزار و 92 میلیون ریال است که از این میزان 3 هزار و 747 میلیون ریال آن از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور، دو درصد نفت و تسهیلات بانکی و یک هزارو 418 میلیون ریال سهم مشارکت مردم است.

مدیر جهاد کشاورزی قاین افزود: پروژه استخر ذخیره آب کشاورزی چاه قنات شاهیک با حجم 360 متر مکعب و با هزینه کرد 210 میلیون ریال که 153 میلیون ریال آن از محل اعتبارات دو درصد نفت و 57 میلیون ریال آن از سهم مشارکتهای مردمی پرداخت شده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه 60 خانوار از عواید آن بهره‌مند می‌شوند.

سجادی اظهار داشت: در حوزه بخش مرکزی همچنین پروژه خط انتقال آب کشاورزی چاه سید آباد نوغاب حاجی آباد به متراژ 1000 متر و هزینه کرد 530 میلیون ریال که 371 میلیون ریال از محل سفر ریاست جمهوری و 159 میلیون ریال مشارکت مردمی افتتاح خواهد شد که با افتتاح آن 35 خانوار از عواید آن بهره مند خواهند شد.

افتتاح پروژه آبرسانی به شهر قاین

رئیس امور آب و فاضلاب شهری قاین در مراسم افتتاح این پروژه گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در شهرستان تامین آب شرب مردم است و پروژه‌ای که به بهره‌برداری رسید اجرای خط انتقال 500 و 600 میلی‌متر GRP شهر قاین به طول 3200 متر است که با بهره‌برداری از این پروژه 20 هزار نفر از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

آتشکار از دیگر پروژه این اداره را در هفته دولت آبرسانی به دانشکده قرآنی قاین به طول 1100 متر و با اعتبار 400 میلیون ریال و برخورداری 200 نفر از این پروژه و همچنین آبرسانی به واحدهای مسکونی مهرشهر خضری با لوله‌گذاری به طول یک کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 320 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه 150 نفر نیز از مزایای این طرح برخوردار می‌شود.

وی اظهار داشت: برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی یک میلیارد و 300 میلیون تومان مورد نیاز است که امیدواریم مسئولان در تخصیص اعتبار نهایت همکاری را با امور آب وفاضلاب شهری قاین داشته باشند.

پنج پروژه عمرانی در شهر سربیشه به بهره‌برداری رسید

در اولین روز از هفته دولت پنج پروژه عمرانی با حضور فلاحی سرپرست فرمانداری شهرستان، عدل معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری و جمعی از مسئولان شهرستانی در شهر سربیشه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در ابتدا مسئولان شهرستان با حضور در گلزار شهدا، غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدا با شهدای این شرهستان تجدید میثاق کردند.

سپس تعدادی از پروژه‌های این شهر که شامل زیرسازی و جدول‌کشی و آسفالت بلوار آزادی، افتتاح مسکن مددجویی، بهسازی و مناسب‌سازی ساختمان توانبخشی بهزیستی، احداث استخر ذخیره آب کشاورزی و بازسازی مدرسه ابتدایی روستای برکوه بود با اعتبار بالغ بر 3 میلیارد و 600 میلیون ریال بهره‌برداری شد.

با افتتاح این پروژه‌ها تعداد 3200 نفر از مزایای آن بهره‌مند می‌شود.