دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۴۰ میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارد

کاظم قائمی عصر امروز در دیدار نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تحول سلامت یکی از طرح‌های موفق نظام در سالیان اخیر بوده که توانسته‌ نیازهای زیادی از مردم را برطرف کند.

وی افزود: در خراسان جنوبی از زمان اجرای طرح تحول سلامت تاکنون گام‌های خوبی برداشته شده است که راه اندازی بیمارستان در شهرستان درمیان، سرایان، سربیشه یکی از این اقدامات بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین تمرکز ما بر بهره برداری از بیمارستان رازی بیرجند است اظهار امیدواری کرد: تا اوایل بهمن ماه این بیمارستان به بهره برداری برسد.

قائمی گفت: این بیمارستان در حال حاضر 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون برای تجهیز آن 18 میلیارد تومان از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سرمایه گذاری شده است.

وی اظهار داشت: مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی در حال حاضر 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که وزارت بهداشت قول تجهیز آن را داده و امیدواریم این مرکز اوایل بهمن ماه افتتاح شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند گفت: بعد از راه اندازی بیمارستان رازی و مرکز رادیوتراپی تمرکز ما برای بیمارستان شهرستان فردوس است که در حال حاضر 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بهسازی اورژانس قاین در دست انجام است که پیش بینی می‌شود این دو پروژه هم بهمن ماه افتتاح شوند.

قائمی با بیان اینکه این پروژه‌ها از اهمیت زیادی برای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برخوردار بوده و با وجود مشکلات مالی اما همچنان پروژه‌ها را دنبال می‌کنیم، افزود: از بیمه‌ها 45 میلیارد تومان طلب  داریم.

وی با بیان اینکه دانشجویان داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مستقر شدند، اظهار داشت: تلاش داریم مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری را افزایش و مقطع کاردانی و کارشناسی را از طریق دانشگاه‌های اقماری دنبال کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند گفت: شهرستان خوسف و احداث بیمارستان در این شهرستان جزو دغدغه‌های ماست که امیدواریم بتوانیم به زودی در این راستا هم گام برداریم.