صادرات تنها راه برون رفت از رکود اقتصادی است

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی جلسه‌ای به منظور بررسی و رفع موانع و مشکلات پیش روی هتلها و مهمانپذیرهای استان و شهرستان بیرجند، در محل هتل جهانگردی بیرجند برگزار شد.

این جلسه با حضور معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، سرپرست اداره شهرستان بیرجند، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان واحدهای اقامتی استان و کارشناسان گردشگری اداره کل و اداره شهرستان بیرجند برگزار شد.

 در این جلسه موضوعاتی از قبیل فعالیت واحدهای غیرمجاز، استانداردسازی واحدهای اقامتی، ارائه آمارمسافرین، نرخنامه‌ها و عضویت در انجمن صنفی مذکور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد هر یک از اعضاء حاظر در جلسه برابر مصوبات صورتجلسه اقدام کنند.

برگزاری جلسه صنایع دستی با حضور صنعتگران شهرستان فردوس

به منظور برنامه‌ریزی و شرکت فعال صنعتگران شهرستان فردوس در نمایشگاه منطقه‌ای بیرجند، جلسه هماهنگی با صنعتگران این شهرستان برگزار شد.

اقدس کرمپور مدیر پایگاه شهر تاریخی تون، قنات بلده و جانشین اداره میراث فرهنگی فردوس، با شرح مختصری از فعالیتها انجام شده در حوزه صنایع دستی، بر برگزاری فعال صنعتگران در نمایشگاه بیرجند تأکید کرد و افزود: در این نمایشگاه برای شهرستان فردوس تعداد هشت غرفه در نظر گرفته شده است.

در ادامه صنعتگران ضمن اعلام نظرات و پیشنهادات و همچنین برخی مشکلات، در خصوص شرکت در  نمایشگاه قول مساعد و همکاری دادند.

صادرات تنها راه برون رفت از رکود اقتصادی است

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی تنها راه برون رفت از رکود اقتصادی را در صنعت طیور، صادرات فراوردههای خام دامی در این حوزه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، علیرضا رفیعی‌پور گفت: باتوجه به اینکه سالانه حدود 30 میلیون جوجه ریزی در واحدهای مرغداری پرورش می‌یابد، این تولید مازاد بر نیاز استان بوده است که در حال حاضر حجم عمده  آن به استانهای سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی ارسال می‌شود.

وی افزود: اگر می‌خواهیم شاهد رونق در تولید و پیشرفت در این حوزه باشیم باید مبادلات صادراتی را پررنگ کنیم تا زمینه شکوفایی صنعت طیور فراهم شود.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی به صادرات بیش از یک هزار و 429 تن گوشت مرغ به صورت منجمد به افغانستان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: طی هفت ماهه نخست امسال این محصول 2 میلیون و 143 هزار و 650 دلار برای استان ارزآوری داشته است.

رفیعی‌پور یادآور شد: گامهای مؤثری در راه افزایش صادرات توسط دامپزشکی برداشته شده است که کد IR و نشان حلال مهمترین این اقدامات است.