بیمارستان
تخصصی صحرایی در شهر شوسف افتتاح شد

این بیمارستان کوچک شده‌ای از بیمارستان امام حسین(ع) مشهد است که در بیمارستان سیار پیاده‌سازی شده است.

در این بیمارستان 2 تخت اتاق عمل، 4 تخت ریکاوری، یک تخت icu و20 تخت بستری وجود دارد و خدمات درمانی کلینیکی و پاراکلینیکی شامل درمانگاه‌های عمومی، درمانگاه‌های تخصصی، آزمایشگاه، رادیولوژی و داروخانه نیز در این بیمارستان ارائه می‌شود.

مسئولان در جهت رشد و توسعه روستا و خودکفایی تلاش کنند

فرماندار شهرستان بشرویه در جلسه دهیاران و شوراهای اسلامی بخش ارسک ضمن خیرمقدم به حاضرین از تلاش‌ها و خدمات شوراهای اسلامی و دهیاران در توسعه، عمران و آبادانی روستاها تشکر کرد.

علیرضا زمان‌زاده با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در جهت عمران و آبادانی روستاها گفت: توزیع قیر رایگان و آسفالت راه‌های روستایی، پیگیری طرح‌های هادی، برنامه‌های اشتغالزایی، برنامه‌های فرهنگی و ورزشی از مهمترین اقدامات دولت است و لازم است مسئولان، شوراهای اسلامی و دهیاران اطلاع رسانی مناسب، صحیح و دقیق به روستائیان داشته باشند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به روستاها از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است، با تاکید بر ضرورت تعامل دهیاران و شوراهای اسلامی با مسئولان و نیز مردم گفت: استفاده از این ظرفیت‌ها علاوه بر تسریع در روند اجرای امور، زمینه رضایتمندی بیشتر مردم را نیز فراهم می‌آورد.

فرماندار بشرویه ضمن اشاره به اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال نامگذاری شده است بیان کرد: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی با تعامل و همفکری و نگاه ویژه به اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از تمامی فرصتها و استعدادهای بومی در جهت رشد و توسعه روستا و نیز خودکفایی تلاش و کوشش کنند.

کمیسیون حفاری شهرستان نهبندان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری نهبندان در جلسه کمیسیون حفاری این شهرستان با اشاره به حفاری‌های صورت گرفته توسط شرکت گاز و اداره آب فاضلاب به شهردار اعلام شد که قبل از حفاری اولاً زمان‌بندی اجرای پروژه‌ ها مشخص باشد تا مردم هر منطقه بدانند در چه بازه زمانی در محله آنها حفاری صورت می‌گیرد و ثانیا رعایت مسائل ایمنی در مسیر‌های حفاری توسط شرکت‌های حفاری و پیمانکاران آن لحاظ شود تا خدایی نکرده شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

معاون فرماندار نیز در این جلسه ضمن طرح موضوع مشکل به وجود آمده در خیابان شهدا که مسیر حفاری شرکت گاز با حریم کابل‌های اداره برق و آب و فاضلاب شهری تداخل پیدا کرده است گفت: با هر یک از دستگاه‌ها به صورت مجری بحث و تبادل  نظر شده است و در این خصوص تاکید شده است که با  تعامل و با اخذ مجوز لازمه از استان به نوعی تدبیر شود که خللی در اجرای پروژه گازرسانی پیش نیاید.

آیین اختتامیه سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 شهرستان بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیرجند، صبح روز گذشته آئین اختتامیه سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 با حضور فرماندار شهرستان، معاونین، بخشدار مرکزی و عوامل فنی و اجرائی ستاد سرشماری و آمارگیران شهرستان بیرجند برگزار شد.

فرماندار بیرجند در این جلسه ضمن قدردانی از عوامل ستاد سرشماری و مامورین آمارگیر گفت: اعضای ستاد سرشماری با تلاش خود کار بزرگی را به انجام رسانده‌اند و قطعا نتیجه این کار بزرگ در برنامه‌ریزی‌های آتی شهرستان تاثیرگذار خواهد بود.

مدیر اجرای سرشماری شهرستان بیرجند تصریح کرد:کسب رتبه‌های برتر در ارزشیابی‌های مرکز آمار ایران نشان از برنامه‌ریزی موثر و عملکرد مطلوب تمام دست اندرکاران ستاد سرشماری استان است.

وی ادامه داد: تراکم بالای جمعیت و گستردگی شهرستان بیرجند باعث شده بود که بعضاً برخی از مامورین به دفعات و تا دیر وقت جهت گرفتن اطلاعات از خانواده‌ها به درب منازل مراجعه کنند که این اهتمام و تلاش مجدانه قابل تقدیر است.

در پایان این مراسم با اهداء لوح تقدیر و کتاب از عوامل ستاد سرشماری شهرستان تقدیر به عمل آمد.

دوره آموزشی سامانه سینا در استاندارد خراسان جنوبی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد خراسان جنوبی، دومین دوره آموزشی سامانه سینا (سامانه یکپارچه نرم‌افزاری نظارت بر اجرای استاندارد) صبح امروز با هدف الکترونیکی کردن خدمات استاندارد، ویژه شرکت‌های آموزشی استان، کارشناسان آزمایشگاه‌های همکار و کارشناسان استاندارد در دانشگاه صنعتی بیرجند برگزار شد.

این دوره جهت آشنایی کاربران با فرایند دولت الکترونیک در راستای رفاه حال ارباب رجوع می‌باشد.

سامانه یکپارچه نرم‌افزاری نظارت بر اجرای استاندارد در سال 93 راه‌اندازی شده است.

برگزاری سومین کارگروه استانداردسازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات در خراسان جنوبی

صبح امروز سومین جلسه کارگروه استانداردسازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات با حضور اعضاء و با هدف استانداردسازی آسانسورها، جایگاه عرضه سوخت گاز و مخازن سی ان جی وسایل نقلیه عمومی، شهربازی ها و مهدکودکها در محل سالن اجتماعات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد.

محمدرضا مروی‌مقدم ضمن قرائت مصوبات جلسه قبلی، دستور کار جلسه را بازرسی از ترازوهای دیجیتال سطح استان، بازرسی و بررسی از آسانسورهای ارگان‌های دولتی و خصوصی، بازرسی مخازن سوخت گاز سی ان جی وسایل نقلیه عمومی و پیگیری بازرسی از مراکز تفریحی و مهدکودک‌ها عنوان کرد و توضیحات کاملی را با ذکر عملکرد اداره در این خصوص در قالب پاورپوینت ارائه کرد.

در این خصوص چالش‌ها و معظلات آسانسورها و جایگاه‌های عرضه سوخت گاز مایع و مخازن سی ان جی، مراکز تفریحی و مهد کودک‌های با حضور نمایندگان شهرداری و شرکت نفت، سازمان صنعت، معدن و تجارت، بهزیستی استان مورد بررسی قرار گرفت و  اعضای کارگروه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

 اولین کارگروه استاندارد سازی استان در سال 94 با حضور مدیران کل ستادی سازمان استاندارد در دی ماه برگزار شد.