طرح نظارتی ویژه شب یلدا در استان خراسان جنوبی آغاز شد

علی تهوری عصر امروز در جلسه طرح نظارتی شب یلدا اظهار داشت: طرح نظارتی ویژه شب یلدا با همکاری و هماهنگی تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی از  28 آذرماه لغایت اول  دمی ماه در سطح استان برگزار می‌شود.

وی به افزایش تقاضای مردم برای برخی از اقلام مصرفی در این ایام اشاره کرد و افزود: این طرح نظارتی در راستای حمایت از حقوق مصرف‌ کنندگان و همچنین پیشگیری از افزایش نامتعارف سطح قیمتی انواع آجیل، شیرینی و میوه‌های مرسوم در روزهای آتی انجام می‌شود.

تهوری تصریح کرد: کنترل رعایت ضرایب سود مصوب، رسیدگی به موقع به شکایات مردمی و برخورد قاطع و قانونی با متخلفان به طور ویژه در دستور کار این اداره است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌ جنوبی در پایان از شهروندان و هم‌ استانی‌ها خواست تا هرگونه تخلف صنفی در استان را از طریق شماره تلفن و سامانه 124 به این اداره و یا ادارات شهرستانی منعکس کنند.

تامین آب 2 هزار و 930 خانوار روستایی نهبندان با تانکر سیار

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهبندان گفت: در حال حاضر آب شرب 2 هزار و 930 خانوار روستایی در این شهرستان با تانکر سیار تامین می شود.

علیرضا صادقی اظهار داشت: با وجود اجرای پروژه های آبرسانی برای روستاهای شهرستان نهبندان و رفع نسبی مشکل آب در این مناطق، همچنان 101 روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار تانکر دولتی و اجاره‌ای با تعداد 470 سرویس در ماه خدمات آبرسانی در شهرستان را انجام می‌دهد؛ تصریح کرد: از این تعداد تانکر یک تانکر متعلق به ستاد بحران شهرستان بوده که در مواقع ضروری به ناچار این تانکر از سرویس خارج می‌شود و بالطبع نیاز مناطق نیازمند چند برابر می‌شود.

صادقی یادآور شد: فرسودگی مخازن آب موجود در مراکز روستاها، فرسودگی ناوگان آبرسانی و وضعیت جاده‌های روستایی نهبندان از عمده‌ترین مشکلات موجود در حوزه آبرسانی روستایی این شهرستان است.

وی وضعیت جاده‌های خاکی روستایی را یکی دیگر از مشکلات موجود در حوزه آبرسانی روستایی در نهبندان عنوان کرد و افزود: پراکندگی روستاها در نهبندان به قدری است که امکان آبرسانی به موقع با این تعداد ناوگان وجود ندارد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان گفت: در هر سرویس سنگ خوردگی و ترکیدگی لاستیک از عمده‌ترین مشکلات ناوگان حمل و نقل آبرسانی بوده که هم از عمر ماشین‌آلات کاسته می‌شود و هم هزینه‌های موجود را افزایش می‌دهد.

صادقی با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه تمام زیادی در زمینه آبرسانی و ترمیم و تعویض شبکه‌های فرسوده در نهبندان وجود دارد، خاطرنشان کرد: بسیاری از این پروژه‌ها به صورت دیون انجام می‌شود و در صورت تامین اعتبار اولویت تخصیص با این پروژه‌هاست.

بازدید مسئولان شهرستان نهبندان از پروژه در دست احداث سیلیس دهسلم

فرماندار شهرستان نهبندان، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و کارشناسان کشوری بانک سینا و در راستای رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان نهبندان از پروژه در دست احداث سیلیس دهسلم بازدید کردند.

در این بازدید مشکلات این واحد به صورت میدانی در محل پروژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد با همکاری بانک سینا و از محل اعتبارات ٤ جانبه بانک سینا، بنیاد علوی، استانداری و معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری مشکل تامین سرمایه این واحد رفع گردد.

همچنین  نظافت فرماندار شهرستان نهبندان در ارتباط با رفع مشکل برق این واحد قول مساعد داد.

 واحد فرآوری سیلیس با سرمایه گذاری 60 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم 70 نفر در کارخانه و معادن وابسته در روستای دهسلم و در جوار معادن سیلیس شهرستان با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در دست احداث است .

 پیش بینی می شود این واحد با پرداخت تسهیلات  مورد درخواست سرمایه گذار اوایل سال آتی به بهره برداری برسد.