طلب ۱۲ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت از بیمه‌ها

سیدعلی صدرالسادات عصر امروز در مراسم بهره‌برداری مجتمع فرهنگی، رفاهی سلامت بیرجند اظهار داشت: سرمایه اصلی وزارت بهداشت نیروی انسانی آن است زیرا اگر نیروی انسانی نباشد تمام اعتبارات در اختیار وزارت بهداشت و درمان هم اگر قرار گیرد مابقی مشکلات وجود دارد و راه به جایی نخواهیم برد.

وی افزود: متاسفانه به عنوان مدیران و دست‌اندرکاران در مجموعه وزارت بهداشت نتوانسته‌ایم همه امکانات را برای پرسنل و نیروی انسانی‌مان فراهم کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: بیش از 12 هزار میلیارد تومان طلب ما از بیمه‌های مختلف در سطح کشور است که این روزها درگیر با این مشکلات هستیم و درصدد رفع آنها هستیم.

صدرالسادات افزود: در بخش بهداشت و درمان با کمبود اعتبارات مواجه هستیم و در کنار آن باید بخشی از اعتبارات در زمینه ورزش همکاران و فراهم کردن شرایطی در این زمینه لحاظ شود.

وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت در کشور اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست که این طرح در نوع خود بی‌نظیر بوده و روز به روز شاهد تحولات در آن هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: اگر به دنبال اهداف طرح تحول نظام سلامت هستیم باید در ساختار نظام سلامت بازمهندسی صورت گیرد و در راستای رسیدن به چشم‌انداز و اهداف کلان طرح تحول نظام سلامت باید شاخص‌ها را بهبود ببخشیم.

صدرالسادات افزود: به برکت طرح تحول سلامت پروژه‌های دیگری در کشور افتتاح شده است و البته منکر وجود مشکلات در این بخش نیستیم و سعی‌مان بر آن است تا نسبت به رفع آن اقدام کنیم.