سیل بیش از ۵ میلیارد تومان به استان خراسان جنوبی
خسارت
زد

سیدابوالحسن میرجلیلی، اظهار داشت: وقوع سیلاب در 72 ساعت گذشته به شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، زیرکوه، درمیان و قاینات در استان خسارت زد.

وی با بیان اینکه این خسارات در بخش راه‌های عشایری، راه‌های روستایی، ابنیه، مزارع و باغات بوده است تصریح کرد: این خسارات بیش از 5.4 میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از تخریب 7 رشته قنات بر اثر وقوع سیلاب در سطح استان خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه با پیش آگهی از سوی صدا و سیما و جراید استان خسارت به کشاورزان به کمترین حد رسیده است.

وی با بیان اینکه بازسازی این خسارت در اسرع وقت در دستور کار قرار گرفته است افزود: بازسازی قنوات تخریب شده نیز در دستور کار است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی نیز از کاهش محسوس دمای هوا در استان خبر داد و افزود: از اواخر امشب روند کاهش دما در استان دور از انتظار نیست.

علیرضا خندان‌رو بیان کرد: در شب گذشته شهرستان قاین با 16 میلی‌متر بارش باران بیشترین میزان بارندگی را در سطح استان به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: بارندگی در استان امروز نیز همچنان ادامه دارد که در این راستا کاهش دما و تشکیل مه در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.