امنیت ساخت و سازها در شهرستان بیرجند باید مورد توجه قرار گیرد

علی ناصری ظهر امروز در جلسه کمیته پدافند غیرعامل شهرستان بیرجند با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان اظهار داشت: بحث پدافند غیرعامل یعنی آمادگی و پیشگیری در مقابل تهاجمات دشمن است.

وی افزود: هدف از تشکیل این کمیته مباحثی که‌ منجر به آینده‌نگری در حوادثی که‌ منجر به خراب کاری و مشکل می‌شود است.

فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه در حوزه اطلاع‌رسانی هنوز جایگاه پدافند غیرعامل جا نیفتاده است بیان کرد: اطلاع‌رسانی در زمینه پدافند غیرعامل باید انجام شود.

ناصری با بیان اینکه در حوزه ساخت و سازهای مردمی نیز باید نگران باشیم و ورود پیدا کنیم تصریح کرد: همچنین امنیت ساخت و سازها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های عمومی باید تعامل و ارتباط تیم‌های تخصصی با رسانه‌ها بیشتر شود خاطرنشان کرد: کلاهبرداری‌ از تلفن‌ها و شماره کارت‌های بانکی روز به روز گسترش می‌یابد که باید اطلاع‌رسانی شود.

فرماندار شهرستان بیرجند با تأکید بر شناسایی نقاط قوت و ضعف دستگاه‌ها و نقاط آسیب پذیری آنان یادآور شد: در احداث‌هایی که انجام می‌شود نیز باید پیوست پدافند غیرعامل مدنظر باشد و مطالعات ژئوتکنیکی انجام شود.

ناصری با اشاره به نقاط حادثه‌خیز شهرستان بیرجند بیان کرد: باید پدافند غیرعامل در این نقاط نیز مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه نظام مهندسی می‌تواند برای جلوگیری از تخلفات، تخلف موجود در ساخت و سازها را در لحظه بگیرد یادآور شد: آموزش‌های پدافند غیرعامل در مساجد برای عموم مردم انجام شود.

ناصری اظهار داشت: در بحث آنفلوآنزای فوق حادپرندگان باید اطلاع‌رسانی شود و جابه‌جایی طیور غیربومی در سطح  شهرستان ممنون است تا زمانی که‌ سایر استان‌ها نیز از این بیماری پاکسازی شوند.

وی افزود: در بحث پدافند غیرعامل باید قنوات خشک و قنات‌های مدفون شناسایی شوند و مسیر قنات‌های قدیمی نیز شناسایی شود.