ماهی های قرمز در مشهد جای خود را به یار مهربان دادند

در ابتکاری نو یک ناشر مشهدی در قبال تحویل ماهی قرمز توسط مردم به آن ها کتاب هدیه کرد تا بدینوسیله پای یار مهربان را به خانه های مردم باز  کند.

عابس قدسی اظهار کرد: دغدغه فرهنگی و ترویج فرهنگ کتابخوانی باعث شد که این ایده به ذهنم برسد تا در قبال دریافت ماهی های عید به آن ها کتاب هدیه دهم.

وی افزود: کتاب هایی با رده های سنی مختلف انتخاب شده و هر یک از اعضای خانواده می توانند کتاب مخصوص سن خود را انتخاب کنند.

وی که مسئولیت فروشندگی یکی از فروشگاه های عرضه کتاب در مشهد را بر عهده دارد ادامه داد: پیش بینی اولیه ما هدیه ۳۰۰ کتاب به مردم بود اما خوشبختانه با استقبال خوب مردم احتمال افزایش تعداد کتاب ها وجود دارد.

وی گفت: این طرح از روز دوشنبه ۱۶ فروردین آغاز شد و تا روز پنجشنبه ۱۹ فروردین ماه نیز ادامه دارد.

قدسی در خصوص نحوه تبلیغات این طرح گفت: تبلیغات ما فقط در دو شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام صورت گرفت که با وجود نداشتن تبلیغات شهری و رسانه های شهری استقبال مناسبی صورت گرفته است و تاکنون خانواده های مشهدی بیش از ۶۰ قطعه ماهی به ما تحویل داده اند.

وی با اشاره به اینکه همه ساله بسیاری از ماهی های عید در خانه ها و در تنگ ها جان می سپارند و به نوعی حقوق این حیوانات نیز پایمال می شود، تاکید کرد: هدف از این طرح یک اقدام فرهنگی و محیط زیستی بوده که هم توجه به محیط زیست و هم گسترش فرهنگ کتابخوانی مد نظر ما بوده است.

این شهروند مشهدی خاطرنشان کرد: با هماهنگی با شهرداری مشهد این ماهی ها در نهایت به این نهاد واگذار شده تا به محل مناسبی برای ادامه زیست منتقل شوند.