طرح
هادی روستای «موچنان» چناران به بهره برداری رسید+تصاویر

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در سفر عصر روز گذشته خود به شهرستان چناران، طرح هادی روستای موچنان این شهرستان را افتتاح کرد.

وی در مراسم افتتاحیه این طرح هادی، ضمن گرامیداشت سالروز رحلت امام (ره) اظهار داشت: مسئولان کشور باید تلاش خود را در جهت ادامه مسیر انقلاب بکارگیرند و با رهبری آیت الله خامنه ای بیش از پیش در مسیر عزت ایران اسلامی تلاش کنند.

وی توسعه روستاهای کم برخوردار را از اولویت های استانداری دانست و گفت: باید در جهت ایجاد فرصت های شغلی در روستاها تلاش شود. چراکه حمایت از مشاغل روستایی و خانگی سبب بهبود معیشت و وضعیت اقتصادی خانواده ها می شود.

رشیدیان وعده تکمیل آسفالت و ایجاد کتابخانه در این روستا را داد و خاطرنشان کرد: تحقق آبادانی کشور، نیازمند همراهی مردم و مسئولان است

وی ادامه داد: در سال جدید به اجرای طرح های عمرانی، ارائه تسهیلات دولتی، تجمیع زمین های کشاورزی ، کمک به پروژه های آبی و بکارگیری سیستم های جدید آبیاری توجه جدی خواهد شد.

سید رضا موسوی نیا، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی در ادامه بیان داشت: این طرح هادی از سال 1390 شروع شده است و طول مسیر اجرا هزار و 500 متر، حجم عملیات شامل 18 هزار و 500 مترمربع زیرسازی و آسفالت، 7 هزار و 300 مترمربع سنگفرش و احداث یک دهنه پل می باشد که در مجموع برای آن 7 هزار و 850 میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

موسوی نیا خاطر نشان کرد: شهرستان چناران دارای 115 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار می باشد که در 29 روستا طرح هادی اجرا شده است، همچنین 23 طرح نیازمند بازنگری است که 9 مورد آن در سال 94 بازنگری شده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح هادی، 175 فقره سند مالکیت صادر شده است و 202 فقره تسهیلات ساخت مسکن روستایی پرداخت شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی در پایان افزود: از سال 1394 تا کنون طرح هادی هفت روستای شهرستان با اعتبار 12 میلیارد ریال اجرا شده که شش مورد آن به اتمام رسیده است.

موچنان یک از دورافتاده ترین روستاهای شهرستان چناران می باشد که بیش از 2 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/رض

  • طرح هادی روستای موچنان
  • طرح هادی روستای موچنان
  • طرح هادی روستای موچنان