آماده انتقال تجربیاتم به جوان‌ها هستم

مصطفی جهان فر، جوانی اهل شهرستان جغتای می باشد که با تلاش و پشتکار خودش توانسته است یک کارگاه 2هزار قطعه ای پرورش بلدرچین راه اندازی کند.

جهانی فر فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی می باشد و علی رقم اکثر فارغ التحصیلان این رشته دست روی دست نگذاشته و منتظر دیگران نمانده است و طی 4 ماه توانسته ضمن ایجاد منبع درآمد برای خودش برای دو نفر از جوانان جغتایی نیز ایجاد اشتغال کرده است.

کارگاه پرورش بلدرچین جهانی فر با هزینه ای بالغ بر 15 میلیون تومان راه اندازی شده است و این مهندس تلاش گر و جوان شهرستان جغتایی برای گسترش آن انگیزه ها و ایده های کاربردی و اقتصادی قابل توجیهی دارد.

این جوان کارآفرین جغتایی در گفت و گو با پیام جغتای بخشی از گلایه ها و دغدغه های خود را متوجه مسولان دانسته و تشریح کرد: اجرای کارگاههایی در این حد می تواند به اقتصاد و اشتغال شهر و کشور کمک کند ولی متاسفانه توجه مسولان به این بخش که جزو یکی از اصول توسعه بر مبنای اقتصاد مقاومتی می باشد؛ ضعیف است و جای تاسف دارد که عمل به مبانی راهبردی اقتصاد مقاومتی فقط در حد حرف مانده است.

جهانی فر افزود: دریافت تسهیلات برای یک فرد کارآفرین دشوار است و در صورت انجام هم توجیه اقتصادی ندارد چرا که درصد سودی که وام گیرند باید در هنگام  بازپرداخت اقساط به بانک بپردازد؛ عملا کارآفرین را به منبع درآمد بانک تبدیل می کند.

وی همچنین اظهار داشت: نهاده های لازم برای پرورش و نگهداری بلدرچین و سایر طیور در چند سال اخیر افزایش قیمت زیادی داشته است؛ اتفاقی که سود دهی این بخش را بسیار ضعیف کرده است و انگیزه های سرمایه گذاری در این بخش را از بین برده است.

جهانی فر در پایان با بیان این که برای برپایی همین کارگاه 2000 قطعه ای زحمات فراوانی را متحمل شده است؛ گفت: مسیری که من طی کرده ام؛ در صورت استفاده از تجربه های دیگران و داشته های علمی می توانست خیلی کوتاه تر و کم هزینه تر باشد به همین دلیل برای انتقال تجربیات خودم به جوانهایی که به این شغل علاقمند می باشند آماده هستم.

 

انتهای پیام/رض

  • لبیز
  • قشثیبرز
  • اسفبذر
  • لقبرز