اتمام حجت «حاج قاسم» با حامی شماره یک تروریست‌ها

سردار قاسم سلیمانی فرمانده‌ نیروی قدس سپاه پاسداران اسلامی در پی اقدام آل‌خلیفه در اقدامی کم‌نظیر شیخ عیسی‌قاسم مینی بر سلب تابعیت بیانیه‌ای صادر کرد و درآن  اذعان شده “حامیان آل‌خلیفه بدانند اهانت به شیخ عیسی‌قاسم و استمرار فشارهای بیش از حد به مردم بحرین سر‌آغاز انتفاضه‌ی خونین است.

این موضع سردار چند پیام شفاف به بحرین و متحدان منطقه‌ای آن دارد. در واقع حامیان بحرین، عربستان و قطر در حمایت از داعش و مقابله با محور شیعی در منطقه در بدترین وضعیت خود قرار دارند. در عراق ارتش با کمک نیروهای مردمی دژ مستحکم فلوجه را تسخیر کرد و پیروزی بزرگی را کسب کرده و در آستانه‌ فائق آمدن بر داعش می‌باشد. در سوریه نیز علی‌رغم حمایت‌های ترکیه و غرب محور وهابی در منطقه وضعیت مناسبی ندارد. لذا سردار سلیمانی با درک استراتژیک از وضعیت منطقه و عقب‌نشینی محور تکفیری هشدار جدی به بحرین داده است. هرچند که این کشور در معادلات سیاسی منطقه هیچ جایگاهی ندارد و در تراز و قیاس از استان‌های کوچک سعودی‌ها محسوب می‌شود.

به‌نظر می‌رسد هشدار سلیمانی به بحرین تلنگر و تذکر جدی به عربستان حامی شماره یک تروریست‌ها است، چرا که بحرین نه درآن  قامتی است که بتواند عرض‌اندام نماید و نه‌توان و یاری مقابله با نیروهای جهادی مقاومت را دارد.

به اذعان بسیاری از تحلیلگران غرب آسیا، تصمیم‌گیرنده‌ی اصلی در منطقه سلیمانی است. او مردی با‌هوش و زیرک است که آمریکا را در منطقه به‌زیر کشیده است و توان مقابله را از آنها گرفته است.

بدون شک راهبرد سلیمانی برای آل‌خلیفه  منجر به نابودی آنها خواهد شد. فرمانده‌ سپاه قدس یکی از استراتژیست‌های اصلی منطقه به‌شمار می‌رود و تصمیمات و عملیات او معادلات سیاسی را جابه‌جا می‌کند.

اسطوره‌ی انقلابی و نماد سپاه پاسداران در منطقه به‌حدی تأثیرگذار است که صدای آمریکا در وصف او می‌گوید”سلیمانی یک نظامی عالی‌رتبه و با‌سابقه  در ایران است. وقتی مجلس برای درگذشت مادرش برگزار می‌کند، چهره‌هایی مانند پسر رهبر ایران، اعضای کابینه دولت حاضر و دولت‌های گذشته، نمایندگان مجلس و روحانیون برجسته، فرماندهان حاضر و پیشین سپاه و حتی دیپلمات‌های خارجی در ایران برای تسلیت گفتن به او صف می‌کشند.”

با این اوصاف هشدار سردار به حاکمان نالایق بحرین می‌تواند آغازی بر پایان یک دوره ظلم و ستم به شیعیان این کشور باشد. به‌طور حتم زین‌پس شیعیان بحرین با‌قوت قلب بیشتری به مبارزات خود با آل‌خلیفه ادامه خواهند داد و نوید یک پیروزی شیرین برای شیعیان در این کشور در راه است.