در جلسه شورا نمی‌توان در مورد تخلفات شهرداری سخن گفت

محمدرضا دیمه‌کار در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: فضایی در شورای شهر ایجاد شده که به راحتی نمی‌توان در مورد تخلفات شهرداری اظهارنظر داشت و اگر دستگاه‌های نظارتی رسیدگی نکنند به پیشگاه مردم مشهد گزارش خود را ارائه می‌دهیم.

اظهار کرد: جلسات شورای شهر مشهد براساس تبصره 2 ماده 29 آیین‌نامه داخلی شرایط خاصی برای غیر علنی بودن باید داشته باشد؛ یعنی در صورتی که موضوعات خیلی حساس بوده یا جنبه فوریت داشته باشند باید جلسه به صورت غیر علنی برگزار شود، اما هیچ‌کدام از دستورهای شورا مساله خاص یا فوق‌العاده نداشته است.

 

وی افزود: در جلسه هفته گذشته شورا هیچ‌کدام از دستورها جنبه فوریت نداشت بلکه مرتبط با زندگی مردم بود و دقیقا همان چیزی بود که موجب شده صدای مردم دربیاید و چه ضرورتی دارد در مورد چنین موضوعی پشت درب‌های بسته تصمیم‌گیری شود.

 

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه الیت هنوز اساس‌نامه اداری ندارد، خاطرنشان کرد: شورا نمی‌تواند برای جایی که هنوز اساس‌نامه ندارد بودجه تعیین کند.

 

دیمه‌کار یادآور شد: باید اعتماد مردم را به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی حفظ کنیم، اما آیا این عدم شفافیت در تصمیم‌گیری موجب افزایش اعتماد مردم می‌شود؟

 

وی در خصوص مورد دوم تخلف در جلسه هفته گذشته شورا، عنوان کرد: معمولا دستور جلسات باید طبق تبصره چهار ماده 44 آیین‌نامه داخلی، 72 ساعت پیش از تشکیل جلسه به اطلاع اعضا برسد، در صورتی که دستور کار اصلاحیه بودجه الیت کمتر از 24 ساعت قبل از جلسه به دست اعضاء رسید.

 

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: به همین دلیل ما نیز به علت تخلفات زیاد ریاست شورا در عدم رعایت آیین‌نامه داخلی به استانداری نامه‌ای نوشته‌ایم و تقاضای حداقل ابطال این مصوبات را داشته‌ایم.

دیمه‌کار در خصوص اینکه ریاست شورا گفته بود با دیمه‌کار و ستاری برخورد می‌شود، عنوان کرد: ما از این برخورد استقبال می‌کنیم و فرصتی از این برخورد پیش می‌آید که بتوانیم ناگفته‌های شورای چهارم و نحوه انتخاب شدن محسن انتظاری‌هروی به عنوان ریاست را به استحضار مردم برسانیم.