زمین و پروانه رایگان احداث زائرسرا در مشهد در اختیار تمام استان‌ها قرار گرفت

حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس در ارتباط با احداث زائرسراهای ارزان‌قیمت در شهر مشهد اظهار داشت: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری اسکان ارزان‌قیمت در شهر مشهد برای زائران کم بضاعت بوده است.

وی افزود: بر همین اساس شورای چهارم شهر و شهرداری مشهد زمین و پروانه رایگان در اختیار تمام استان‌ها برای ساخت زائرسرای ارزان‌قیمت قرار داده است.

اخلاقی بیان کرد: امروز در 27 استان کشور بنیاد زائر شکل گرفته و زمین و پروانه تقدیم بنیاد زائر هر استان شده که عملیات اجرایی در برخی استان‌ها آغاز شده البته برخی از استان‌ها به دنبال خرید زمین‌های اطراف برای گسترش زائرسرا هستند که عملیات اجرایی آنها با کندی مواجه شده است.

عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: حدود 30 درصد از این پروژه‌ها اجرایی شده و متأسفانه تعداد کمی از استان‌ها در این ارتباط کم کار کرده‌اند که در صورت عدم توجه آنها زمین از استان مدنظر گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: در چند سال اخیر در مشهد در حوزه ساخت هتل و مسافرخانه رشد زیادی صورت گرفته اما بسیاری از زائران امام رضا(ع) توان حضور در این هتل‌ها را ندارند اما در این زائرسراهای ارزان‌قیمت تنها با شبی 5 هزار تومان می‌توانند اسکان داشته باشند و از طرفی با حضور زائر در یک مجتمع می‌توان مباحث فرهنگی، ترافیک و امنیت را برای زائران با مدیریت دقیق‌تری انجام داد.