افتتاح دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی ظهر امروز در حاشیه افتتاح دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع خبرنگاران بابیان اینکه برای افتتاح پروژه‌های سلامت منتظر هفته‌ها و روزها نمی‌مانیم، گفت: موظفیم هر روز زودتر که توانستیم پروژه‌ای را به بهره‌برداری برسانیم در اختیار مردم قرار دهیم و به‌محض آماده شدن منتظر روزها و ایام خاص نشویم.

 

وی با اشاره به تولید 97 درصد داروهای مصرفی کشور در داخل در مورد رویکرد وزارت بهداشت در تأمین داروهای خاص افزود: یک قسمت از داروهای خاص در داخل تولید می‌شود و بلافاصله به بازار منتقل می‌شود و این قسمت مشکل خاصی ندارد.

 

وزیر بهداشت از وارد شدن چندین دارو در هرماه به بازار دارویی کشور خبر داد و تصریح کرد: ما هیچ دارویی را که پزشکان نسخه نکرده و بیماران استفاده نکرده باشند، رونمایی نکردیم و در همین راستا حدود 100 قلم دارو در سال‌های این دولت وارد بازار کرده‌ایم.

 

هاشمی خاطرنشان کرد: حمایت از بیماران خاص همچنان ادامه دارد و همان‌گونه که در شروع طرح تحول سلامت بود اما بیمارانی متقاضی ورود به بیماران خاص دارند و این بستگی به مجلس دارد که این موضوع را به تصویب برساند تا حمایت و پشتیبانی مالی بیشتری از آن‌ها صورت گیرد.

 

وی دارو را نیاز استراتژیک کشور و مهم‌تر از گندم دانست و گفت: اگر تولید داخل را نداشتیم باید چهار برابر این مقدار برای داروهایی هزینه می‌کردیم که منشأ آن‌ها کیفیتی متوسط داشت و ما اکنون با یک‌چهارم قیمت دارو را تولید و عرضه می‌کنیم.