آیت‌الله علم‌الهدی: مشکل امروز نظام جمهوری اسلامی دشمنان داخلی هستند

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در ویژه برنامه شام عید غدیر که در صحن جامع رضوی برگزار شد، به موضوع غدیر و حاکمیت اسلامی پرداخت.

امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه واقعه غدیر فقط به یک جریان تاریخی ختم نمی‌شود اظهار داشت: اینکه امروز شیعیان غدیر را عید الله‌اکبر اعلام می‌کنند، تنها تجدید خاطره یک حادثه تاریخی در 1400 سال پیش نیست، بلکه غدیر یک خط ثابت قطعی سیاسی و راهبرد عظیم حاکم بر زندگانی اجتماعی امت اسلام در همه شرایط است.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به اینکه غدیر اعلام یک راهبرد و خط گرایش قطعی در تداوم زندگی است، بیان کرد: خدای متعال با خلق رسول‌الله، افزون بر مسئولیت انتقال وحی و هدایت، رهبریت جامعه را نیز تقدیر کرد.

وی عنوان کرد: پیامبر(ص) در غدیر تمام فراز و نشیب‌های زندگانی اجتماعی و سیاسی شیعیان را تشریح و در 70 روز باقیمانده از عمر خود بارها مسئله غدیر خم و امامت را معرفی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی افزود: امروز تجلی غدیر بر روی کره زمین، نظام مقدس جمهوری اسلامی و در حقیقت ماهیت اصلی و قطعی این نظام ولایی است که تمام تهاجم دشمن هم به همین نقطه است.

وی غدیر را اندیشه مبتنی بر حاکمیت الله بر مردم معرفی و ابراز کرد: خداوند متعال در پنج نقطه از قرآن کریم، دکترین سیاسی و حکومت در جامعه اسلامی را تبیین کرده است، در کنار حکومت الهی هر جریان سیاسی غیرالهی که بخواهد رهبریت و مدیریت جامعه را به دست بگیرد طاغوت به شمار می رود.

امام جمعه مشهد مقدس وجود مبارک امام زمان(عج) را حاکمیت الهی عصر حاضر برشمرد و اظهار داشت: اکنون که ایشان بر اساس رسالت جهانی خود در دسترس مردم نیستند، ولی فقیه نائب آن حضرت و مورد مراجعه مردم است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکل امروز نظام جمهوری اسلامی دشمنان داخلی هستند، بیان کرد: دشمنان داخلی به خوبی می‌دانند اگر ولایت فقیه در این کشور ادامه یابد، آنها برای کسب ثروت‌های گسترده و شهوترانی ناتوان خواهند بود.

آیت‌الله علم الهدی کشور را به قلعه‌ای تشبیه کرد که دشمن به خاطر وجود رهبری نمی‌تواند از دیوارهای آن وارد شود و اظهار کرد: قلعه نظام اسلامی یک دروازه باز مردم‌سالاری دارد که اگر از این دروازه محافظت نشود عناصر نفوذی دشمن از این دروازه وارد شده و نظام را از درون واژگون می کنند.