فضای اداری کشور باید حامی تفکر انقلابی «ما می‌توانیم» باشد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع مسئولان شهرستان فردوس، نیروی انسانی کارآمد و دلداده به نظام و ارزش‌ها را مهمترین سرمایه این منطقه خواند و اظهار داشت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و این نیروی انسانی ارزشمند و همچنین برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح می‌توانیم گام‌های بلندی برای خروج از وضعیت بحرانی برداریم.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شرایط اقلیمی و کاهش نزولات آسمانی در 18 سال گذشته گفت: ما نباید در شرایط موجود متوقف شویم و لازم است با تأسی به سیره شهدا و رزمندگان دفاع مقدس این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با اشاره به تهدیدها و تنگناهای گوناگونی که دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: آنچه ما از مجاهدان فی سبیل الله در دفاع مقدس آموختیم این بود که با توکل به خدا و تلاش شبانه‌روزی کارهای ناشدنی را عملیاتی کنیم.

آیت الله رئیسی افزود: جوانان جهادگر و رزمنده ما که در 31 شهریور 59 مقابل دشمن ایستادند، تجربه، تحصیلات و اندوخته‌های کنونی را نیز نداشتند و به طور قطع با اتکا به آن روحیه و این داشته‌ها ما می‌توانیم بر مشکلات فایق آییم.

وی مسئولان شهرستان فردوس و استان خراسان جنوبی را به حرکتی جهادی با بهره‌گیری از نیروهای کارآمد و انقلابی فراخواند و بیان کرد: به نظر من با مدیریت صحیح می‌توانیم اقداماتی ارزشمند را رقم بزنیم و شرایط محرومیت‌ها و نیازمندی‌های استان را تغییر دهیم.

آیت الله رئیسی با اشاره به برنامه های آستان قدس رضوی در زمینه توسعه مفاهیم خدمت، خادم و مخدوم گفت: بر این اساس بنا داریم مسئله خدمت را به سرتاسر ایران اسلامی توسعه دهیم و در این راستا اقداماتی همچون اعزام گروه‌های جهادی درمانی، همکاری با بسیج سازندگی و ... نیز آغاز شده است.

وی همچنین بر ضرورت اولویت‌بندی نیازهای منطقه در زمینه امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تاکید و عنوان کرد: مجموعه نهادهای اجرایی کشور باید با همکاری و همراهی یکدیگر پای کار بیایند و مقوله نهضت خدمت‌رسانی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شد را اجرایی کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: بسیاری از کارهای زود بازده همچون صنایع روستایی بدون صرف اعتبارات کلان قابل اجراست و باید در وهله اول پیگیری شود و مابقی مسائل نیز با اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی صحیح قابل اجراست.

در این جلسه جمعی از مسئولان شهرستان نیز به تبیین مشکلات و مسائل منطقه پرداختند و پس از پایان جلسه نیز کلنگ احداث زائرسرای بقعه مبارک امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم توسط آیت الله رئیسی به زمین زده شد.

انتهای پیام/