کفن و دفن رایگان روستائیان در آرامستان رضوان مشهد تا ۲ ماه آینده

خلیل‌الله کاظمی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از آرامستان رضوان در غرب مشهد اظهار داشت: مساحت این آرامستان 188 هکتار  بوده و برای ساخت آن 40 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 25 آرامستان در اطراف مشهد حصارکشی و ساماندهی شده‌اند، خاطرنشان کرد: آرامستان رضوان در واقع برای برآورده کردن نیاز روستاهای اطراف، بخشی از شمال و غرب مشهد ساخته شده که ضلع شمالی آن به کمربند شمالی وصل بوده و مطالعاتی نیز در دستور کار قرار گرفته که در آنها ایجاد دسترسی این مکان به میدان معراج نیز امکان سنجی شود.

معاون خدمات و محیط زیست شهردار مشهد با بیان اینکه در اطراف مشهد در حدود 29 آرامستان فعالیت داشتند، اظهار داشت: از این تعداد 25 عدد در ظرف چند سال اخیر حصارکشی شده‌اند و دیگر دفن در آنها انجام نمی‌شود.

همچنین در ادامه این مراسم حسن کریمدادی مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد اظهار داشت: یکی از اولویت‌های کاری در سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد اقدامات فرهنگی بوده و به همین علت در 2.5 سال گذشته 120 پروژه در این بخش افتتاح شده که 40 عدد از آن‌ها مربوط به بخش فرهنگی بوده است.

وی سرعت اجرای آرامستان رضوان در مشهدمقدس را بسیار بالا دانست و بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه از سال گذشته آغاز شده و بهره‌برداری آن در امسال از نشانه‌های پیشروی این طرح با سرعت جهادی است.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد مقدس با اشاره به تولید 40 اثر فرهنگی در این سازمان خاطرنشان کرد: از این تعداد 14 عدد امروز رونمایی شده و سایر آن‌ها در آینده انتقال رونمایی می‌شود.