جابجایی دیواره شیشه‌ای حائل ضریح مطهر حضرت رضا(ع) با هدف تسهیل هرچه بیشتر تشرف زائران

سید خلیل منبتی امروز با بیان این خبر افزود: یکی از شیشه های حایل بین قسمت خواهران و برادران در روضه منوره رضوی در حال جابجایی است و با این جا به جایی، فضای گرداگرد ضریح مطهر، به تساوی بین قسمت خواهران و برادران تقسیم می شود.

 

 

بسته شدن روضه منوره حرم مطهر رضوی به دلیل جابجایی شیشه حایل آن 

منبتی افزود: با جابجایی شیشه حایل میان برادران و خواهران در قسمت پشت سر ضریح مطهر حضرت رضا(ع) فضای عبادی و زیارتی بیشتری در قسمت خواهران ایجاد می شود.

بسته شدن روضه منوره حرم مطهر رضوی به دلیل جابجایی شیشه حایل آن

او گفت: شیشه حایل میان قسمت برادران و خواهران(در قسمت پشت سر ضریح مطهر) که بعد از شبکه هشتم قرار داشت، به قبل از این شبکه منتقل و بدین ترتیب چهارده شبکه ضریح مطهر به طور تساوی (سه شبکه در یک ضلع و چهار شبکه در ضلع دیگر) بین قسمت خواهران و برادران تقسیم شد.

هم اکنون روضه منوره حضرت رضا(ع) به روی زائران بسته است و به گفته منبتی با اتمام کار بزودی روضه منوره برای زائران گشوده می شود.

معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی گفت: امروز همچنین جلاکاری ضریح مطهر پس از نماز صبح آغاز شد و هم اکنون به پایان رسیده است.

منبتی افزود:عملیات جلاکاری ضریح مطهر توسط نیروهای افتخاری "آیینه رضوان " اماکن متبرکه حرم مطهر و به وسیله مواد مخصوص طی مراحل فنی ویژه انجام شد.

. عملیات جلاکاری ضریح مطهر همه ساله بر حسب شرایط زمانی و برای براق کردن شبکه های ضریح مطهر که در اثر ازدحام زائران در اطراف ضریح مطهر در طول سال دچار تیرگی شده است انجام می شود.