مبارزه با استعماربا گذشت زمان سست نمی‌شود

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر پنجشنبه  به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان در در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی، با بیان اینکه آمریکایی‌ها بارها بدعهدی و پیمان شکنی خود را نشان داده اند و بعد از برجام نیز این عهدشکنی آن‌ها برای افرادی که به آمریکا خوشبین بودند روشن و ثابت شد، اظهار کرد: آمریکا برای هیچ ملت و کشوری منفعت به ارمغان نیاورده و تنها به فکر منافع خود است و در سیر و سلوک هیچ یک از امامان و معصومین (ع) نیز کنار آمدن با استکبار وجود نداشته و نخواهد داشت.

تنها راه مبارزه با نفوذ، انقلابی اندیشیدن و انقلابی ماندن است

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره متذکر این نکته شده اند که به دست نرم و مخملی دشمن توجه نمی‌کنیم بلکه به دست چدنی آن‌ها که به دنبال زورگویی است نگاه می‌کنیم و دشمن همیشه به دنبال نفوذ است و تنها راه مبارزه با نفوذ، انقلابی اندیشیدن و انقلابی ماندن است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اگر ظلم‌های آمریکا در یک دادگاه بین المللی مورد رسیدگی قرار گیرد، مشاهده می‌شود بزرگترین ناقض حقوق بشر خود آمریکا است، تصریح کرد: اگر عملکرد نظام حاکم بر آمریکا در زمینه تبعیض نژادی و دشمنی با مردم منطقه بررسی شود، کیفر خواست بلندی علیه حاکمیت نظام مستکبر آمریکا نوشته می‌شود.

وی ماهیت نظام اسلامی ایران را ضد استبداد داخلی و علیه استعمار خارجی دانست و ادامه داد: مبارزه با استعمار اصل، خدشه ناپذیری است که با گذشت زمان سست نمی‌شود و  اگر لانه جاسوسی آمریکا به عنوان مرکز شیطنت باقی می‌ماند، با خرید افراد، توطئه، نفوذ و دیگر راه‌ها، مسیر بازگشت استعمار را فراهم می‌کرد.

آیت الله رئیسی عنوان کرد: اگر تاریخ انسان‌های خدا خواه را مطالعه کنیم مشخص می‌شود که همه آن‌ها در برابر شیاطین و مستکبران ایستاده و مبارزه کرده‌اند.