مشهد
با هویت امام رضایی پایتخت فرهنگی جهان اسلام است

سیدرضا صالحی امیری در مراسم نواخته شدن زنگ "مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام"، اظهار کرد: امروز روز بزرگی برای مشهد، خراسان رضوی، ایران و جهان اسلام است.

 

وی ضمن تبریک این رویداد بزرگ به همه ملت ایران در سراسر کشور، تصریح کرد: امروز از جایگاه پایتخت فرهنگی جهان اسلام، باید پیام همزیستی و برادری را به جهانیان انعکاس داده و هویت اسلامی - ایرانی کشور را برای آنان عرضه کنیم.

 

صالحی امیری عنوان کرد: بارگاه مطهر رضوی تقدس ویژه ای به کل ایران اسلامی داده و اکنون مشهد پایتخت معنوی ایران بر بام فرهنگی جهان اسلام ایستاده است.

 

وی افزود: با آغاز این رویداد بزرگ، امروز مشهد و خراسان، بار دیگر هویت خود را بازیابی می کند و فرهیختگان خراسانی، یکبار دیگر شاهد درخشش این سرزمین خواهند بود.

 

صالحی امیری همچنین همزمانی آغاز این رویداد بزرگ با میلاد حضرت مسیح را مبارک و نشان دهنده صلح و دوستی میان مکتب اهل بیت و دین مسیحیت برشمرد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیگیری های مسوولان استانی و شهری و فعالیت بالغ بر ٢٧ دستگاه اجرایی برای برگزاری درخور این رویداد بزرگ و درخشش مشهد در دنیا، اظهار کرد: امروز در نقطه ای گردهم آمده ایم که نگین جهان اسلام است.