سیلاب به ۹۰۰ هکتار از عرصه‌های کشاورزی خراسان شمالی خسارت زد

عبدالله یوسفی اظهار داشت: البته این رقم بر اساس برآوردهای انجام‌شده از گزارش‌های اولیه، اعلام‌شده است و میزان خسارت‌های واردشده هنوز در دست بررسی است.

یوسفی افزود: جاری شدن سیلاب در بیشتر شهرستان‌های استان گزارش‌شده و سبب وارد آمدن خسارت‌هایی به مزارع و باغ‌ها شده است اما به نظر می‌رسد میزان خسارت‌ها خیلی زیاد نبوده است.

وی درباره خسارت‌های بارش تگرگ به محصولات کشاورزی نیز گفت: بارش تگرگ نیز از شهرستان‌های بجنورد، مانه وسملقان و جاجرم گزارش‌شده است که برآورد میزان خسارت‌های آن نیز در دست بررسی است.

یوسفی با اشاره به خسارت سرمای بهاره به بخش کشاورزی استان افزود: سرمای بهاره در استان در بازه زمانی 25 اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین‌ماه امسال، 27 میلیارد تومان به محصولات زراعی و باغی استان خسارت زده است.

وی گفت: این میزان خسارت از سطح 6 هزار و 486 هکتار از عرصه‌های زراعی و باغی استان به ثبت رسیده است.

یوسفی بابیان اینکه جبران خسارت‌های بخش کشاورزی ناشی از حوادث طبیعی تنها در صورت بیمه کردن این محصولات امکان‌پذیر است افزود: به کشاورزان توصیه می‌شود محصولات خود را در برابر حوادث بیمه کنند.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پارسال دو میلیارد تومان اعتبار از محل مدیریت بحران برای جبران خسارت‌های واردشده به بخش کشاورزی استان منظور شده است اما هنوز چیزی دستمان را نگرفته است.