اتصال دوزندگان راز و جرگلان و آشخانه به کارخانجات پوشاک

مجتبی نجفی، معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار  ما اظهار کرد: شماری از بانوان شهرستان راز و جرگلان و آشخانه که به صورت انفرادی در منازل خود به دوخت و دوز مشغول هستند، دغدغه فروش محصول دارند.

نجفی با بیان اینکه اغلب این بانوان سرپرست خانواده هستند، تصریح کرد: برای رفع دغدغه اشتغال آنان و فروش محصولاتشان، درصدد برآمدیم تا آنان را به کارخانجات تولید پوشاک متصل کنیم تا با سفارش پذیری از این کارخانجات به دوزندگی خود ادامه دهند و دغدغه فروش محصول نداشته باشند.
 
وی خاطر نشان کرد: تاکنون برای مدیریت این بانوان در راز و جرگلان  و پذیرش سفارشات یک تعاونی نیز تشکیل شده است.
 
افزون بر این، وی عنوان کرد: برای ارتقای مهارت های دوزندگی آنان اداره کل فنی و حرفه ای استان نیز دوره های آموزشی برای این بانوان برگزار خواهد کرد و در صورت ضرورت نیز از محل صندوق کارآفرینی امید تسهیلاتی در اختیار این بانوان قرار می گیرد.
 
نجفی همچنین در بخشی دیگر از سخن خود به طرح ملی تکاپو که با همکاری سازمان صنعتی سازمان ملل ( یونیدو ) در ایران در حال اجرا است اشاره کرد و گفت: تا سال گذشته هفت استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته بودند که امسال 10 استان دیگر از جمله خراسان شمالی تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.
 
وی بیان داشت: برای اجرای این طرح، استان های تحت پوشش می بایست مزیت های رقابتی و اقتصادی منطقه خود را شناسایی و دو مزیت برجسته را انتخاب کنند تا بر روی زنجیره تولید تا فروش آنها برنامه ریزی و سرمایه گذاری انجام شود.
 
معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: این اداره کل در حال حاضر در حال انتخاب رابط یا رابطانی به منظور شناسایی این مزیت ها در سطح استان است تا این امکان سنجی را به این رابطان بسپارد و پس از آنان طرح تکاپو برای گزینه های انتخاب شده، اجرایی شود.