ضربه به دانش آموز پسر تنبیه نبود،حادثه بود

غلام حسین ناصری مقدم، رئیس اداره ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: بر اساس تحقیقات انجام گرفته، ماجرا اینگونه است که علیرضا شاهدی پسر دانش آموز بجنوردی در روز 19 اردیبهشت توپی را با خود به سر کلاس می برد و یکی از همکلاسی های او توپ را به سمت معلم شوت می کند و توپ به معلم می خورد.

ناصری مقدم گفت: معلم سوال می کند که توپ متعلق به کیست، دانش آموزان می گویند که توپ را علیرضا شاهدی به کلاس آورده است، شاهدی می رود که توپ را بردارد، وقتی دانش آموز خم می شود که توپ را بردارد، ضربه پای معلم به دانش آموز می خورد و دانش آموز به میز معلم برخورد می کند.
 
وی تصریح کرد: البته معلم در همان روز چند بار به این دانش آموز که نظم کلاس را بر هم زده بود نیز تذکر داده بود که آرام باشد.
 
وی افزود: روز 20 اردیبهشت ماه والدین دانش آموز به مدرسه اطلاع می دهند که پسر آنان بر اثر ضربه وارده در بیمارستان بستری شده است و معلم و مدیر مدرسه در همان روز به بیمارستان می روند و از او عیادت می کنند و معلم نیز هزینه های درمانی را پرداخت می کند.
 
این مسئول در ادامه با تاکید بر این نکته که معلم قصد تنبیه او را نداشته است، اعلام کرد: ضربه به دانش آموز کاملا غیر ارادی و به طور کلی یک حادثه بوده است!
 
 وی در بخشی دیگر از سخن خود اظهار کرد: با توجه به اینکه هیجانات دانش آموزان در درون منزل تخلیه نمی شود و متاسفانه مدارس نیز با کمبود شدید امکانات ورزشی و فراغتی روبرو هستند بنابراین این کمبود ها موجب شده است تا هیجانات دانش آموزان تخلیه نشوند و حوادثی این چنینی بوجود آید.
 
وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد پرونده در زمینه تنبیه دانش آموزان به واحد شما ارجاع شده است، اعلام کرد: در زمینه تنبیه دانش آموزان، کمتر از تعداد انگشتان یک دست تشکیل پرونده داشته ایم.
 
ناصری مقدم درباره اخراج یک دانش آموز دختر دوم ابتدایی از مدرسه نیز عنوان کرد: اخیرا پدر یک دانش آموز با مراجعه به این واحد اعلام کرد که دخترش، دانش آموز یک مدرسه غیر انتفاعی است و مدیر مدرسه به علت عدم پرداخت کامل شهریه او را از مدرسه اخراج کرده است.
 
وی گفت: سه تیم به انجام تحقیقات درباره این ادعا پرداختند و در حال حاضر نیز تحقیقات پایان یافته و این تحقیقات حاکی از این است که مدیر مدرسه خواهان پرداخت کامل شهریه شده بود، پدر این دانش آموز نیز دست دختر خود را می گیرد و از مدرسه می برد و اجازه رفتن دخترش به مدرسه را نمی دهد حتی مدیر مدرسه از پدر این دانش آموز می خواهد که دخترش را به مدرسه برگرداند!
 
رئیس اداره ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: اخراج این دانش آموز از مدرسه نیز صحت ندارد.