اعمال مجازات های سنگین برای ورود و خروج غیر قانونی از مرزهای استان

حجت الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری خراسان شمالی درجمع خبرنگاران  استان با اشاره به ورود و خروج غیر قانونی از مرز ترکمنستان، گفت: این امر توسط افرادی در شهرستان های راز و جرگلان، مانه وسملقان، شیروان و بجنورد انجام گرفته است.

وی افزود: باتوجه به این که آرای صادره برای متخلفین بازدارنده نبوده و به صورت فردی به این جرم نگاه شده دستگاه قضایی باید دراین جهت تلاش بیشتری را معطوف کرده و به صورت جدی به این امر وارد می شود.
وی مجازات این امر را حداقل 30 هزار تومان دانست و گفت: باید با این مسئله از بعد امنیتی برخورد شود.
 
حجت الاسلام قدرتی متذکر شد: مرزنشینان باید بدانند دستگاه قضایی در ورود و خروج غیر قانونی مجازات های سنگین را اعمال می کند تا رعایت این امر را  داشته باشند.
با برگزاری کنسرت های غیر قانونی برخورد می شود
 
وی در رابطه برگزاری کنسرت ها در استان نیز گفت: دستگاه قضایی با این کنسرت ها مخالف نیست  بلکه با کنسرتی مخالف است که ارزش ها در آن ذبح شده و مقررات قانونی زیر پا گذاشته شود.
 
وی خاطرنشان کرد:بی شک اجازه نمی دهیم افرادی فقط برای منافع مادی خود به برگزاری این کنسرت ها اقدام کرده و تبعات و آسیب های اجتماعی برای استان به جا بماند.
 
وی اظهار کرد: اگر هر سازمانی اعم از ارشاد و غیر ارشاد جریانی همانند سال 93 را تکرار کند با هرکسی که در آن دخیل باشد برخورد می کنیم.
 
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی به ایجاد معضلاتی در بخش مسکن مهر استان نیز اشاره کرد و گفت: باید نظارت کامل بر حسن اجرای قوانین صورت گیرد چرا که هم اکنون مشاهده می شود برخی شرکت ها حقوق مردم را تضییع کرده و رعایت مقررات قانونی در آن ها نشده است.
 
وی اولویت های  دستگاه قضایی در سال جاری را تحقق شعار سال،پیشگیری از جرایم، کاهش جمعیت کیفری زندان ها، ترویج فرهنگ صلح و سازش، ارتقای وضعیت رسیدگی های قضایی، کاهش ورودی ها، کاستن از تعداد پرونده های مسن، آموزش،اقدامات فرهنگی، نظارت و بازرسی، حقوق شهروندی، تکریم ارباب ورجوع، توسعه و تعمیق نقش حمایتی دادگستری و در نهایت افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضا برشمرد.