مانتویی‌ها در این شهرستان غریبه‌اند

 به نقل از پایگاه خبری گرمه، به‌رغم تمام هجمه‌های فرهنگی و تغییراتی که به‌واسطه تلاش رسانه‌های غربی و ابزار ماهواره و شبکه‌های اجتماعی برای نفوذ فکری و فرهنگی و استحاله زن ایرانی صورت می‌گیرد، خوشبختانه ‌انتخاب تمامی زنان شهرستان گرمه همچنان حجاب برتر است.

اگر چند روز در شهرها و روستاهای شهرستان گرمه گشت‌وگذار کنید متوجه می‌شوید که تمام بانوان و دختران با پوشش چادر در جامعه حضور می‌یابند.

در این شهرستان کوچک، خانم‌های با پوشش مانتو، غیربومی و غریبه محسوب می‌شوند و این تفاوت پوشش به حدی است که مردم در اولین نگاه متوجه غیربومی بودن بانوانی می‌شوند که چادر ندارند.

دلبستگی زنان و دختران این شهرستان به چادر به حدی است که در کوچه‌ها هم که رفت‌وآمد کمتری صورت می‌گیرد بازهم زنان و دختران حتی اگر برای لحظه‌ای از خانه بیرون بیایند از چادر استفاده می‌کنند.

مانتویی‌ها در این شهرستان غریبه‌اند/ گرمه شهرستان زنان چادر+ تصاویر

در سراسر ایران کمتر شهرستانی است که ۱۰۰ درصد بانوان آن چادری باشند اما خوشبختانه گرمه با وجود افزایش قابل‌توجه جمعیت و هجمه رسانه‌های بیگانه همچنان طلایه‌دار این فرهنگ اسلامی است و به خود می‌بالد.

خانم جلالی یکی از بانوان گرمه‌ای درباره دلیل خود برای انتخاب حجاب گفت: دلایل زیادی وجود دارد که یک فرد بخواهد حجاب را انتخاب کند، از فطرت گرفته تا دستور دین و مسائل اجتماعی، فطرت زن به‌گونه‌ای است که متانت و حیا را دوست دارد چنانکه حیا زیباست و برای زنان زیباتر، لذا حجاب موافق است با فطرت و طبیعت زن که گرایش به وقار دارد.

وی ادامه داد: طبق دستورات دینی و قرآنی کسی که اسلام را می‌پذیرد باید تمام احکام و دستورات آن را بپذیرد، پس نمی‌شود که اسلام را پذیرفت، نماز و روزه و حج را به جا بیاوریم اما حجاب را نپذیریم لذا دستورات دین به نفع خود ماست چون امنیت روانی و اجتماعی ما را تأمین می‌کند و سد محکمی در مقابل بیمار دلان و چشم‌چرانان است.

مانتویی‌ها در این شهرستان غریبه‌اند/ گرمه شهرستان زنان چادر+ تصاویر

حسن‌زاده از دختران دانشجوی شهرستان گرمه نیز در خصوص انتخاب چادر به‌عنوان حجاب خود گفت: خوشبختانه پوشیدن چادر در گرمه به‌عنوان یک فرهنگ نهادینه شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا حجاب تنها در چادر خلاصه می‌شود؟ اظهار داشت: هرچند که چادر حجاب برتر است اما هستند افرادی که با مانتوهای بلند و پوشش کامل هم جزء افراد با حجاب محسوب می‌شوند ولی اگر بخواهیم نمره‌ای را به این نوع پوشش‌ها بدهیم اگر مانتو باشد ۱۵ را کسب خواهد نمود اما چادر به‌عنوان حجاب برتر نمره‌ی ۲۰ را خواهد گرفت.

باقری از فرهنگیان شهرستان گرمه با بیان اینکه حجاب برتر مانع توسعه ناهنجاری‌های اجتماعی و فاسد در جامعه می‌شود بیان داشت: دستگاه‌های فرهنگی باید با شیوه‌های جدید نسبت به نهادینه کردن استفاده از چادر در سایر شهرستان‌های ایران همانند گرمه اقدام کنند.

مانتویی‌ها در این شهرستان غریبه‌اند/ گرمه شهرستان زنان چادر+ تصاویر

وی با بیان اینکه الگو گیری از شهرستان‌های موفق در زمینه حفظ حجاب برتر از راهکارهای مبارزه با جنگ نرم دشمن است افزود: حضور بانوان گرمه با حفظ شئونات یک جامعه اسلامی در عرصه‌های مختلف اجتماعی می‌تواند نمادی برای دیگر شهرهای ایران اسلامی باشد.

معطر شدن همگانی و صددرصدی بانوان شهرستان گرمه به حجاب برتر، تبیین درس عملی از مکتب بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا (س) است و حجب و حیای زنان این سرزمین به همراه استفاده از چادر مشکی به‌صورت صددرصدی باعث تقویت باورهای دینی شده تا جایی زنان این خطه از کشور نداشتن چادر را مایه ننگ و بی‌آبرویی می‌دانند.

قطعاً چنین جامعه‌ای علاوه بر حفظ گوهر وجودی زن فوائدی همچون استحکام خانواده، تقرب به خداوند، آرامش روانی جامعه و پاکی دل‌ها را در پی دارد.

 

همچنین جا دارد در مقابله با تهاجم فرهنگی رسانه‌های بیگانه علیه ایران، مسئولان ارشد فرهنگی کشور با برگزاری آیینی ویژه برای بانوان این شهرستان از حفظ و تداوم فرهنگ غنی اسلامی در شهرستان گرمه تجلیل کنند.

برگزاری این آیین می‌تواند علاوه بر ایجاد روحیه و نشاط در میان بانوان این شهرستان برای تداوم وضعیت فعلی، الگویی برای سایر شهرهای کشور شود تا منزلت حجاب برتر در عرصه ملی و بین‌المللی بیش‌ازپیش آشکار شود.