آغاز عملیات اجرایی روکش آسفالت محور اسفراین به سبزوار

به نقل از سپهرآیین،  مجید علی اکبریان رئیس اداره راه و شهرسازی اسفراین با اعلام این خبر  در جمع خبرنگاران گفت : برای اجرای این طرح مبلغ ۷۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که از ابتدای محور اسفراین به سبزوار بطول ۱۷ کیلومتر مرمت و بهسازی و روکش آسفالت آن انجام می شود . 

وی گفت : همچنین محور اسفراین به اردغان نیز بطول ۱۷ کیلومتر مرمت و بهسازی و روکش آسفالت این مسیر نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در حال اجراست که تاکنون ۱۲ کیلومتر آن انجام گرفته و ۵ کیلومتر دیگر نیز به زودی به پایان می رسد که با بهره برداری از این محورمسافت اسفراین به مشهد مقدس ۸۰ کیلومتر کوتاهتر خواهد شد .
رئیس اداره راه و شهرسازی اسفراین از مرمت جاده دوراهی عباس آباد به اسفید خبر داد و گفت : این محور اسفراین را به قوچان متصل می کند که عملیات اجرایی مرمت و بهسازی و روکش آسفالت آن نیز با اعتباری بالغ بر ۸۷۰ میلیون تومان و بطول ۱۰ کیلومتر در حال اجرا می باشد .
علی اکبریان گفت: اکنون بخشی از 17 کیلومتری این مسیر در محدوده اسفراین به سمت حسن‌آباد اردغان به طول 12 کیلومتر با عرض 6 متر آماده بهره‌برداری است.
 
این مسئول، مبلغ اختصاصی برای ساخت این مسیر را هشت میلیارد و 800 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: از جمله اهداف ساخت این مسیر، دسترسی آسان به مناطق گردشگری بین اسفراین و شیروان است.
 
وی ادامه داد: اکنون مردم اسفراین از مسیر بجنورد به مشهد مقدس تردد می‌کنند که علاوه بر طولانی بودن، سخت گذر بودن این مسیر مشکلاتی را برای مردم در فصول سرد سال ایجاد می کند.
 رئیس اداره راه و شهرسازی اسفراین  در پایان خاطر نشان کرد:  با بهره‌برداری کامل از مسیر اسفراین به سمت حسن‌آباد اردغان حدود 80 کیلومتر از مسیر 300  کیلومتری این شهرستان به مشهد مقدس کوتاه‌تر می‌شود.