خراسان شمالی مستعد توسعه نوغانداری و پرورش گل محمدی

علی‌اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه توسعه طرح‌های نوغانداری و گل محمدی در برنامه کاری استان قرار دارد اظهار کرد: به‌طورقطع توسعه این بخش‌ها با توجه به ظرفیت‌های استان به نفع اشتغال و اقتصاد خراسان  شمالی است.

وی بیان داشت: شهرستان مرزی راز و جرگلان از شهرستان‌های مستعد برای پرورش گل محمدی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این کمیسیون از اجرای این‌گونه طرح‌ها در استان‌ها حمایت می‌کند.

وی بر لزوم فراهم کردن شرایط برای توسعه بخش کشاورزی در خراسان شمالی تاکید کرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه محور توسعه استان بخش کشاورزی هدف‌گذاری شده است ازاین‌رو باید این بخش حمایت شود.

اکبری در بخش دیگری با اشاره به اینکه 95 درصد مراجعه‌کنندگان به دفتر نمایندگی مردم شهرستان‌های  بجنورد،مانه وسملقان،راز  جرگلان،جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی اشتغال است تصریح کرد: لازم است تا زمینه سرمایه‌گذاری در استان فراهم شود.

 عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برای توسعه این بخش در استان و ترغیب سرمایه‌گذاران می‌بایست امور مربوط به سرمایه‌گذاری تسهیل شود.

نماینده مردم شهرستان‌های  بجنورد،مانه وسملقان،راز  جرگلان،جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین تسهیلات لازم برای امر سرمایه گذاری در اختیار سرمایه‌گذاران گذاشته شود.

بیش از 80 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان خراسان شمالی فعالیت دارند.

خراسان شمالی در تولید چندین محصول کشاورزی در زمره استان‌های برتر قرار دارد.

میزان اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.