پرحاشیه‌ترین خیابان خراسان شمالی پس از ۵ سال بازگشایی شد

این عملیات عصر امروز برای تخریب یکی از واحدهای مسکونی موجود در این مسیر آغاز شد تا از بروز حوادث ترافیکی جلوگیری و همچنین ترافیک نیز روان‌سازی شود.

شهردار بجنورد در حاشیه این عملیات گفت: پروژه بازگشایی خیابان‌های استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به‌منظور بازگشایی معابر و توسعه شهری از سالیان گذشته و ادوار مختلف شهرداران اجراشده بود که تاکنون 90 درصد پیشرفت داشت.

کیوان دژهوت افزود: بخش باقی‌مانده بازگشایی خیابان آزادی به سبب وجود منازل مسکونی ناتمام مانده بود که علی‌رغم تشکیل جلسات برای توافق با مالکان میسر نشد و برای نخستین بار در تاریخ شهرداری بجنورد با مجوز دستگاه قضا ملزم به اعمال ماده هشت بازگشایی در شرایط عادی شدیم.

وی این اقدام را به‌منظور تسهیل و بهبود عبور و مرور، حفظ جان عابران و سلامت مردم دانست و گفت: این محل به نقطه حادثه‌خیز تبدیل‌شده بود که امکان از دست رفتن جان عابران در آن وجود داشت لذا پس از اخذ مجوز از دستگاه قضا و همچنین دادستان شهرستان اقدام به اعمال ماده هشت شد و مبلغ تملک این واحد مسکونی نیز با بررسی کارشناسان دادگستری به‌حساب دادگاه جهت پرداخت به مالک زمین واریز شد.

وی همچنین درباره بازگشایی و تملک سایر واحدهای مسکونی این خیابان اظهار داشت: شنبه هفته آینده عملیات بازگشایی دیگر منزل مسکونی این خیابان نیز اجرا می‌شود. در این واحد مسکونی مخاطبان سازمان بهزیستی حضور دارند به همین دلیل تا روز شنبه به آن‌ها فرصت داده شد تا نقل‌مکان کنند.

دژهوت افزود: عملیات زیرسازی این قسمت از خیابان نیز پس از تخریب آن‌ها آغازشده و آسفالت معابر نیز تا پایان هفته آینده به اتمام می‌رسد.

شهردار بجنورد همچنین در پاسخ به بازگشایی سایر معابر شهر که چنین وضعیتی دارند گفت: اولویت بعدی ما پس از اتمام این عملیات، بازگشایی خیابان قیام است که از مالک آن برای توافق دعوت به‌عمل‌آمده است.

انتهای پیام/