برگزاری کنگره ۳هزار شهید نمایشی از توان مدیریتی استان است

سردار احمد حق طلب ظهر دوشنبه در جلسه شورای سیاست گذاری کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی در بجنورد گفت: برگزاری این کنگره یکی از مهمترین رویدادهایی است که هر ۱۰ سال پیش روی استان ها قرار می گیرد، که از این فرصت باید بهترین بهره را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برد.

وی با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص شهدا و زنده نگه داشتن یاد آنها باید همواره در دستور کار مسئولان باشد، اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، زنده نگاه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، بنابراین باید در خصوص برگزاری یادواره های شهدا و نیز گنکره شهدا، کارهای زیربنایی صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: نباید کنگره شهدا که موضوع با اهمیتی است، به صورت ظاهری برگزار، بلکه کارهای اصولی از جمله تولید آثار و انتشار کتب فاخرباید در دستور کار این کنگره قرار گیرد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کل کشور افزود: اجرای برنامه های این کنگره باید در شأن شهدا و خانواده های معظم آنان باشد.

سردار حق طلب با تاکید بر اینکه در کنگره های شهدا از طرح مسائل و موضوعاتی که سندیت ندارد، پرهیز شود، گفت: تمام مسئولان باید توان خود را در جهت برگزاری باشکوه این اجلاسیه به کار گرفته، چرا که این رویداد مهم فرصت ارزشمندی است که دیگر در زمان مسئولیت آنان تکرار نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه فضای عمومی استان در زمان برگزاری اجلاسیه باید در راستای موضوعات ارزشی و ترویج فرهنگ شهادت باشد، افزود: اقدامات ماندگار و اساسی این کنگره از جمله ساخت المان های شهری، نامگذاری میادین به نام شهدا، تالیف آثار و کتب شاخص و... به عنوان برکات آن تا سال های سال باقی می ماند.

مسئول برگزاری کنگره‌های شهدا در سطح کشور با بیان اینکه بحث شهدا از موضوعاتی است که در بین تمام اقلیت های مذهبی، اقشار و قومیت های مختلف و حتی جناح های سیاسی گوناگون مشترک است، اظهار داشت: برآیند فعالیت هایی که در راستای یادواره و کنگره های شهدا انجام می شود، وحدت است.

وی با تاکید بر اینکه کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی نمایشی از توان مدیریتی استان است، عنوان کرد: استفاده از تیم های قوی و نیروهای متخصص و متعهد برای انجام این کار بزرگ، ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه نمایندگان کمیته های اطلاع رسانی و روابط عمومی، تالیف و تدوین، فرهنگی و هنری، پشتیبانی، استقبال و تشریفات و کمیته تبلیغات و فضاسازی هرکدام به صورت مبسوط به ارائه گزارش کار و اقدامات انجام شده برای برگزاری کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی پرداختند و چند کمیته دیگر نیز اقدامات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.