شاخص آسفالت راه روستایی در خراسان شمالی کمتر از میانگین کشوری است

محمدحسین علی‌نیا در آئین تودیع و معارفه مدیران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی اظهار داشت: شاخص کشوری در میزان بهره‌مندی از راه آسفالت 54 درصد و در این استان 43 درصد است.

وی افزود: یکی از مشکلات و دغدغه‌ها در زمینهٔ وقوع حوادث ترافیکی در محورهای استان، تأمین ایمنی تردد در جاده بجنورد به جنگل گلستان است به‌طوری‌که در ضلع شمالی این محور حتی یک توقفگاه وجود ندارد و برای احداث این توقفگاه‌ها با مشکل زیست‌محیطی روبه‌رو هستیم.

معاون استاندار خراسان‌شمالی گفت: سال گذشته پیگیری‌هایی برای رفع این مشکلات انجام شد اما همچنان مشکلات زیست‌محیطی مانع ایجاد توقفگاه در این محور است.

وی تصریح کرد: ضلع شمالی محور بجنورد به جنگل گلستان حتی شانه خاکی مناسبی برای توقف خودروها ندارد و خودروهای سنگین به هنگام توقف به‌ناچار بخشی از جاده را اشغال می‌کنند که این امر سبب به خطر افتادن ایمنی ترددها می‌شود. پیگیر هستیم تا چند توقفگاه، یک مجتمع خدماتی و یک باب جایگاه بنزین در ضلع شمالی محور بجنورد به جنگل گلستان ساخته شود.

وی محل راه‌اندازی جایگاه بنزین را حوالی روستای رباط عنوان کرد و افزود: به علت نبود جایگاه سوخت در این ضلع، خودروها برای سوخت‌گیری به‌ناچار از محدوده رباط دور می‌زنند و بعضاً دچار حادثه می‌شوند.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی پارسال نیمی از حوادث ترافیکی برون‌شهری استان از محور بجنورد جنگل گلستان گزارش‌شده است.

وی تأمین اعتبار برای روکش آسفالت و تکمیل علائم ایمنی در جاده‌ها و خرید گارد ریل را از درخواست‌های استان برشمرد و اظهار داشت: ساخت محور ورودی بجنورد در حال اتمام است اما خرید گارد ریل با مشکل اعتباری روبه‌رو شده است و امید می‌رود با تأمین اعتبار لازم، این محور برای بهره‌برداری آماده شود.