خراسان شمالی برای بازسازی عتبات عالیات یک میلیارد تومان تعهد کرد

محمد صفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علاوه بر آن در مراسم اربعین حسینی امسال در کربلای یک موکب از سوی استان خراسان شمالی برای پذیرای و اسکان روزانه نزدیک به 10 هزار نفر دایر می‌شود. ستاد اربعین در استان از 11 کمیته مختلف کمیته اسکان، تغذیه زائران، جذب در پیاده‌روی اربعین تشکیل‌شده که بر عهده بازسازی عتبات عالیات است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان شمالی تصریح کرد: در حال حاضر تدارکات لازم برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی مهیا شده است اما برای پذیرایی بهتر نیاز به کمک مردمی و خیران استان داریم.

وی افزود: مردم و خیران می‌توانند کالاهایی همچون زیرانداز، پتو و سایر لوازم موردنیاز را به همراه کمک‌های نقدی و غیر نقدی به محل ستاد بازسازی عتبات عالیات و یا حساب‌های مرتبط در بانک‌های مختلف استان واریز کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون مردم این استان 500 میلیون تومان وجه نقد برای بازسازی عتبات عالیات از طریق مختلف کمک کرده‌اند.

صفری گفت: علاوه بر آن در این مدت 230 گرم طلا و سه ملک مسکونی و آپارتمان از سوی خیران برای بازسازی عتبات عالیات توسط مردم خراسان شمالی اختصاص‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه این کمک‌های مردمی برای ساخت پروژه‌های مختلف در حال اجرا در نجف و کربلا و سامرا هزینه می‌شود افزود: 10 خشت طلا برای گنبد در حال ساخت حرم امام حسین (ع) از طرف مردم و خیران تهیه‌شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین در این مدت تعداد 47 نفر کارگر و استادکار برای ساخت بقاع متبرکه از خراسان شمالی به عتبات عالیات اعزام شدند.