مانع نفوذ تکفیری‌ها به کشور شده‌ایم

محمد پورفلاح بعدازظهر امروز در نشست با جمعی از فرهیختگان و فعالان عرصه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خراسان شمالی اظهار داشت: دشمنان شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای با مضمون شیعه و سنی اداره می‌کند اما خوشبختانه نتوانسته در داخل کشور ما به این مقصد خود برسند.

وی تصریح کرد: دشمنان با شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی همواره تلاش دارند در استان‌هایی که تنوع قومیتی دارند اختلاف‌افکنی کند.

پور فلاح اظهار داشت: ثبات کشور را مرهون انسجام مردم و منابع قدرت نظم، مدیریت هوشمندانه، قدرت تحلیل‌گری از روندها و از همه مهم‌تر زیرساخت اعتقادی و باور درونی به نظم و ثبات کشور هستیم که مانع دسترسی دشمنان و تفرقه‌افکنی آن‌ها شده است.

وی با اشاره به تشکیل «داعش» در کشورهای منطقه گفت: تکفیری‌ها می‌گویند تعریف از «توحید» آنچه است که ما می‌گوییم و هر آنکس این تعریف را قبول نداشته باشد کافر است و نظر اسلام درباره کافران نیز واضح است.

معاون وزیر اطلاعات تصریح کرد: داعش و تروریست‌ها با همین منطق حکم کفر را برای افرادی که توحید آن‌ها را قبول ندارد جاری کرده و دست به جنایت زده و بسیاری از افراد را کشته‌اند.

پورفلاح اظهار داشت: با همدلی و انسجامی که داریم مانع نفوذ دشمنان و تکفیری‌ها به کشور شده‌ایم و در ماه‌های خاص همچون محرم توطئه‌های آن‌ها را خنثی کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه باید انسجام کشور را حفظ کرد افزود: نگاه صفر و 100 مشکلی را برطرف نکرده و اگر در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این نگاه را داشته باشیم تفرقه ایجاد می‌شود.

وی گفت: اگر نگاه صفر و 100 باشد برخی حمایت با دولت‌ها را خلاف شرع و مقابله را وظیفه می‌داند و در این صورت عملکرد دولت گذشته و دولت فعلی را نادیده می‌گیرند.

معاون وزیر اطلاعات درباره انتخابات و فرایند انتخاب نیز افزود: وقتی شورای نگهبان افراد را تأیید کرد دیگر نباید آن‌ها را به القاب مختلف نام برد.

معاون وزیر اطلاعات خطاب به افرادی که با تأییدیه شورای نگهبان به مردم اطمینان داده و رأی جمع می‌کنند گفت: اگر شورای نگهبان را قبول داشته و مرجع دانسته چرا آن زمان که شورای نگهبان انتخابات را رد و یا تائید می‌کند نظر شورای نگهبان را قبول ندارند.

پور‌فلاح بابیان اینکه باید بسیار ملاحظه کنیم و بدانیم جوان نسل امروز رفتار ما را دیده و قضاوت می‌کند افزود: خوشبختانه جوانان امروز ما اکثراً در «باورها» دچار تغییر نشدند بلکه برخی از آن‌ها درزمینهٔ «رفتارها» دچار تغییر شده‌اند.

معاون وزیر اطلاعات افزود: اگر جوانان ما درزمینهٔ باورها دچار مشکل شدند باید آن زمان ازلحاظ امنیتی احساس خطر کنیم.

پورفلاح با اشاره به اینکه انتخابات در پیش داریم افزود: انتخابات احساس تعلق، امید به آینده و اثربخشی را افزایش می‌دهد و حس مشارکت ایجاد می‌کند اما اگر درست عمل نکنیم انتخابات دوقطبی می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر در انتخابات درست عمل نکنیم شاید عدم مشارکت و سرخوردگی در مردم ایجادشده و عناصری غیر صالح با وعده و تصویرسازی کاذب به اختلافات قومی دامن بزنند.

معاون وزیر اطلاعات بابیان اینکه ما باید تلاش کنیم در کنار نقد وحدت را نیز حفظ کنیم تصریح کرد: در حوزه مجلس نقد پراکنده است اما در حوزه انتخابات ریاست جمهوری حوزه نقد به دولت برمی‌گردد.

پورفلاح اظهار داشت: ما باید اصلاح را از درون ایجاد کنیم و با نسل امروز ارتباط برقرار کنیم و هر زمان که ما را نقد کردند پاسخگو باشیم.

معاون وزیر اطلاعات تصریح کرد: اگر انتخاب کشورهای مختلف و آمریکا را نگاه کنیم هیچ‌گاه کاندیداها اصول کشورشان را نقد نمی‌کنند اما در کشور ما گاهی کاندیداها اصول را نقد کرده و انسجام جامعه را بر هم می‌زنند.