نظارت بر خوابگاه‌های دانشجویی در خراسان شمالی بیشتر می‌شود

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی ظهر امروز در همایش وقف، وقف و رسانه اظهار داشت: واقفان منازل مسکونی خود را برای ساخت و احداث خوابگاه‌ها اختصاص دهند.

قدرتی افزود: گاهی منازل مسکونی که به اجاره چند دانشجو و جوان درآمده محل مناسبی نبوده و سبب روابط خلاف بین دو جنس مخالف شده است که باید در این زمینه نیز نظارت‌ها افزایش یابد.

وی تصریح کرد: تبدیل منازل مسکونی به خوابگاه در محلات و فضاهای نامناسب در شهرها به دلیل نبود فضاهای خوابگاهی مراکز آموزش عالی مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی افزود: هم‌اکنون دانشجویان و جوانان زیادی در معرض خطر قرار دارند و فضاهای کنونی که به‌عنوان خوابگاه استفاده می‌شود رهاشده و زیرپوشش و نظارت هیچ نهادی نیست.

قدرتی تأکید کرد: چنانچه واقفان به حوزه خوابگاه‌های دانشجویی ورود پیدا کنند شرایط برای دانشجویان ساکن در شهرستان‌ها بهتر می‌شود.

وی همچنین اشاره‌ای به وقف در حوزه بهداشت و درمان کرد و گفت: چنانچه وقف بر مبنای نیازهای مردمی انجام‌شده و اعتبارات دولتی صرف ایجاد اشتغال در استان‌ها شود شرایط برای مردم بهتر می‌شود.

قدرتی اظهار داشت: چنانچه نیاز و خواست استان شناسایی‌شده و در اختیار واقفان قرار گیرد کمک بیشتری به مردم خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی اشاره‌ای به وجود دو هزار زندانی در استان کرد و گفت: چنانچه خانواده آن‌ها را محسوب کنیم به بیش از 10هزار نفر می‌رسد و باید توجه بیشتری به این قشر از جامعه شود.