وقوع 133 تصادف در ایام نوروز در محورهای خوزستان

سرهنگ رضا دولتشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، کرد: از 25 اسفند سال گذشته تا 14 فروردین ماه سال جاری، در مجموع 133 فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در محورهای خوزستان رخ داده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 6 درصد کاهش داشته است.

 

وی افزود: در این مدت، 7 نفر در تصادفات برون‌شهری در محورهای خوزستان سر صحنه فوت شدند که این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 65 درصد کاهش داشته است.

 

رییس پلیس راه خوزستان عنوان کرد: همچنین تصادفات شهری و جاده‌ای در خوزستان از ابتدای طرح نوروزی پلیس راه تا 14 فروردین ماه، 50 مجروح برجای گذاشت که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش 6 درصدی نشان می دهد.

 

وی با اشاره به افزایش نرخ جرایم رانندگی از روزهای پایانی اسفند ماه گفت: با این وجود، در طرح نوروزی پلیس راه میزان برخورد با تخلفات رانندگی در جاده‌های خوزستان در مقایسه با سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

 

دولتشاهی بیان کرد: از آغاز طرح نوروزی پلیس راه تا 14 فروردین حدود 1400 خودرو در محورهای استان خوزستان توقیف شده است که از این رقم، توقیف 290 خودرو مربوط به خلافی بیش از 1 میلیون تومان و توقیف 800 خودرو به دلیل ارتکاب دو تخلف همزمان از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز بوده است.

 

وی ادامه داد: در این مدت همچنین 350 دستگاه موتورسیکلت و 34 جلد گواهی‌نامه نمره منفی توقیف شدند.

 

رییس پلیس راه خوزستان گفت: روز 13 فروردین پرحادثه‌ترین روز در محورهای استان خوزستان بوده است ولی در این روز، تصادف فوتی در جاده‌های خوزستان رخ نداد و تنها شاهد تصادفات جرحی بودیم.

 

دولتشاهی اظهار کرد: بنا بر آمار اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان، از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 14 فروردین ماه سال جاری، دستگاه‌های ترددشمار افزایش 41 درصد تردد در محورهای خوزستان را ثبت کرده‌اند ولی با وجود این افزایش تردد، میزان تصادفات در محورهای استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

 

وی افزود: افزایش 41 درصدی تردد در خوزستان، بیشتر مربوط به محورهای اهواز اندیمشک و اهواز سربندر بوده است.