عکاسی در قایق جان سه نوجوان اهوازی را به خطر انداخت

امیر نجفی اظهار کرد: ساعت 15:10 روز گذشته (17 فروردین ماه) در تماس شهروندان با سامانه 125 ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز خبر از به خطر افتادن جان 3 نوجوان در قایقی در حوالی پل طبیعت داده شد.

 

وی ادامه داد: تیم امداد و نجات آبی از نزدیک‌ترین کمپ امداد آبی به همراه غواصان و تجهیزات تخصصی به محل گزارش‌شده اعزام شدند.

 

نجفی افزود: در این حادثه 5 نوجوان به قصد گرفتن عکس به داخل قایقی در رودخانه می‌روند، دو نفر از آنها جدا شده به ساحل بازمی‌گردند و سه نفر دیگر در داخل قایق می‌مانند ولی قایق به دلیل ایجاد تلاطم و باز شدن طنابی که آن را ثابت نگه‌می‌داشت، از حاشیه رودخانه جدا شده و در جریان آب قرار می‌گیرد.

 

وی گفت: تیم امداد و نجات آبی موفق می‌شود در کمترین زمان ممکن خود را به قایق رها شده در سطح رودخانه کارون برساند و همزمان با مهار و کنترل قایق سرگردان، سرنشینان را به قایق امداد آبی منتقل کنند.

 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار کرد: با اطلاع‌رسانی به موقع و سرعت عمل آتش‌نشانان در این حادثه، به شخصی آسیب وارد نشد و تیم امداد و نجات آبی سازمان آتش‌نشانی موفق به نجات جان در خطر افتادگان این حادثه شد.

 

نجفی گفت: علی‌رغم تمام هشدارها و توصیه‌های ایمنی در خصوص حوادث آشکار و پنهان رودخانه کارون، باز مشاهده می‌شود که برخی از شهروندان جان خود را با سهل‌انگاری در عدم رعایت نکات ایمنی به خطر می‌اندازند.