روستاهای همچنان اهواز در محاصره سیل هستند

سید فتح الله هاشم نژاداظهار کرد: فعلا از نظر چشمی آب در روستاهای اهواز پایین نیامده و در حقیقت یا ثابت بود و یا اینکه حتی بالا رفته است. با وجود تمام تلاش اداره راه و سایر دستگاه ها اما هنوز برخی روستاها در محاصره سیل هستند.

وی افزود: روستاهای سید زاهد و سید یدیم از جمله روستاهای تحت محاصره آب هستند. با لودر در حال تعریف سد آبی هستیم ولی با این همه تلاش باز هم راه های روستایی بسته شده است.

رئیس هلال احمر اهواز تصریح کرد: با کمک سپاه و فرمانداری، قایق تهیه شده و بچه ها و زن ها را از روستاهای سید یدیم به اردوگاه ها منتقل کردیم. تاکنون محموله غذایی برای آنها ارسال شده و حتی پزشکان نیز آنها را معاینه کردند.

هاشم نژاد خبر داد: آبگرفتگی در روستای سید زاهد چند ساعت پیش و به تازگی شروع شده ولی تخلیه روستا را از قبل تا حدودی انجام داده بودیم. امدادرسانی ها به خوبی در حال انجام است. مثلا در روستای سید یدیم دو بیمار داشتیم که آنها را برای مداوا از روستا منتقل کردیم.

وی عنوان کرد: ۱۰ روستای بخش سادات جعاوله که در معرض خطر بودند را تا حدودی تخلیه کردیم و به عنوان نمونه روز گذشته نیز از روستای سید معن ۸۰ نفر به اردوگاه گبیر یک منتقل شدند.

رئیس هلال احمر اهواز بیان کرد: چهار دستگاه آمبولانس، دو دستگاه خودروی نجات، یک دستگاه وانت، یک دستگاه کامیون، یک دستگاه سواری به همراه ۲۰۰ امدادگر آماده باش هستند. برای امدادرسانی ها به شهرستان اهواز تاکنون حدودا ۸۰ نفر درگیر امدادرسانی بوده و سه تیم بانوان به نام توانا هم وارد کار شدند.

هاشم نژاد یادآور شد: اردوگاه اسکان اضطراری که در روستای گبیر یک بود را به روستای جیسانیه منتقل کردیم.

وی تصریح کرد: حدود ۱۰ روستای شهرستان اهواز از سیلاب متأثر شده اند و تا به حال حدودا به ۵۰۰ نفر امدادرسانی کرده ایم.

رئیس هلال احمر اهواز اظهار کرد: دو اردوگاه اسکان اضطراری داریم ولی برخی مکان ها را نیز با همکاری شهرداری برای اسکان مردم هماهنگ کرده ایم.