تیراندازی و مرگ جوان شوشی

رئیس دادگاه بخش شاوور شوش گفت: در ماه رمضان امسال، به دنبال یک فقره تیراندازی در روستای الجزایر از توابع شهر شاوور، جوان ۱۹ ساله‌ای به هویت ج.ر دچار قطع نخاع شد که به رغم تلاش پزشکان، بر اثر جراحات وارده  درگذشت.

مجید افراخته افزود: این اتفاق بر اثر درگیری میان عده‌ای از افراد دو طایفه که سابقه نزاع قبلی با یکدیگر را داشتند، انجام شد.

وی تصریح کرد: هنوز عمدی بودن این قتل مشخص نیست اما در این خصوص شش نفر بازداشت شدند که سابقه خرید و فروش وتوزیع مواد مخدر را در پرونده دارند و همچنین متهم اصلی پرونده، سابقه تیراندازی، شرارت، قدرت نمایی با سلاح و ضرب و جرح نیز  دارد.

رئیس دادگاه بخش شاوور شوش به خانواده‌ها هشدار داد: مواظب فرزندان خود باشند و از خرید سلاح و نگه‌ داشتن آن در محل زندگی خود پرهیز کنند و علاوه بر اینکه نگهداری سلاح غیرمجاز جرم است، فرزندان آنان نیز ممکن است با استفاده از اسلحه آنان مرتکب جرم جدیدی ‌شوند.

افراخته اذعان داشت: بارها از طریق دادگاه به مردم این بخش اعلام شد که سلاح غیرمجاز خود را تحویل دهند تا ضمن برخورداری از تخفیفات قانونی مانند تعلیق اجرای مجازات و تعلیق صدور حکم، مقدمات تحویل مجوز اسلحه شکاری برای آنان فراهم شود اما متأسفانه از این طرح استقبال نشده است.