نوجوان 13 ساله در یکی از درمانگاه های دزفول جان باخت

یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خصوص این حادثه گفت: طبق گزارش دریافتی نوجوانی 13 ساله به نام الف - ح ساعت 23:30 دقیقه یکشنبه شب هفتم شهریورماه با علائم اسهال، استفراغ و دل پیچه ای که از 2 روز پیش برای وی عارض شده بود به یکی از درمانگاه های خصوصی شهر دزفول مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته است.

وی افزود: این بیمار هنگام اقدامات درمانی در این درمانگاه بد حال شده و بلافاصله عملیات احیا بر روی وی انجام گردیده است ضمن اینکه همزمان با فوریت های پزشکی دزفول برای انتقال وی به بیمارستان اقدام شده است.

پریدار اظهار داشت: با وجود اقدامات پزشکی انجام شده در درمانگاه و بیمارستان دزفول متاسفانه این بیمار فوت کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: پرونده این حادثه جهت بررسی به مقام های ذیربط ارسال شده و در دست پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: جسد این نوجوان تا روشن شدن دقیق علت مرگ وی به پزشکی قانونی دزفول منتقل شده است.

یوسف پریدار در خصوص بروز چنین حوادثی در مراکز درمانی دولتی و خصوصی گفت: در صورتیکه چنین حادثه ای در مرکز درمانی دولتی رخ دهد کمیته مرگ تشکیل و پرونده برای روشن شدن علت مرگ بررسی می شود اما در مراکز درمانی خصوصی هیات بدوی رسیدگی به تخلفات انتظامی سازمان نظام پزشکی پرونده را بررسی و بعضا پس از کالبد شکافی علت را مشخص می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اذعان داشت: مرگ این نوجوان از سوی مرکز رسمی و قانونی در دست پیگیری است ضمن اینکه گزارش این حادثه به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز ارسال شده است.

در شهرستان دزفول با حدود 500 هزار نفر جمعیت در شمال خوزستان علاوه بر 2 بیمارستان چند درمانگاه خصوصی نیز فعالیت دارند.