4خطه شدن مسیر سوسنگرد - چذابه قبل از اربعین

امیرامینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل ‌و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: مسیر اهواز - حمیدیه – سوسنگرد - بستان – چذابه یکی از محورهای تردد زوار اربعین حسینی است و بهسازی این محور ضروری است.

وی افزود: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا پیش از اربعین ساماندهی راه‌های این مسیر به اتمام برسد.

امینی تصریح کرد: نسبت به سال قبل که از این محور بازدید داشتیم، کیفیت جاده بهتر شده است. بخش اعظم این پروژه در سال‌های قبل دوخطه بوده و روکش آسفالت آن کیفیت مطلوب را نداشت و نیاز مبرم به بهسازی و روکش آسفالت داشت که با اقداماتی که از سال قبل انجام شد، 27 کیلومتر آن چهارخطه شده است.

 وی بیان داشت: از سوسنگرد به سمت هویزه نیز به طول 10 کیلومتر در حال چهارخطه شدن است، در حالی که در سال‌های پیش به هیچ وجه کیفیت مطلوبی نداشت.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل ‌و نقل وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد با تامین منابع تا پایان سال جاری این 10 کیلومتر به اتمام برسد.

امینی افزود: سعی می‌کنیم در کنار راهسازی و ایمنی حمل و نقل زوار اربعین حسینی، بتوانیم سرویس‌های جانبی را نیز انجام دهیم که ساخت پارکینگ 40 هکتاری از جمله این خدمات است.

وی در خصوص عملیات اجرایی کمربندی کلانشهر اهواز گفت: کمربندی غرب اهواز به طول 12 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و زیر بار ترافیک رفته است. ادامه کمربندی اهواز از سمت سوسنگرد به سمت خرمشهر نیز در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کمربندی اهواز از لحاظ اهمیت یک کمربندی استراتژیک است که حتما باید چهارخطه و به اتمام برسد. کمربندی جنوبی و کمربندی غربی اهواز به اتمام رسیده است و با بازدیدی که داشتیم قرار شد منابع مالی تکمیل کمربندی اهواز را تامین کنیم.

وی افزود: اعتبار جاده میان‌بر مسجدسلیمان در سال جاری بسیار اندک بود و قصد داریم منابع اعتباری جدیدی اختصاص دهیم که پیمانکار توانمندی انتخاب و مطالعات احداث آن را به پایان رسانده و کار احداث آن را در سال جاری آغاز کند.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث جاده میانبر مسجدسلیمان 40 کیلومتر مسیر را کاهش می‌دهد و به طور طبیعی راه دسترسی به محور ایذه و پاشنه زاگرس به سمت دهدشت و لالی را نیز کوتاه می‌کند.

امینی تصریح کرد: این محور ارتباطی از لحاظ حمل و نقل بسیار مهم و از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان است.

وی گفت: یکی دیگر از محورهایی که برای ما بسیار مهم است ادامه آزادراه پل زال به سمت اندیمشک و سپس اهواز است که در تلاش هستیم برای این پروژه سرمایه‌گذار مناسب جذب کنیم تا بتوانیم بحث حمل و نقل شمال به جنوب را سامان دهیم.

امیر امینی افزود: هفته آینده در وزارتخانه جلسه‌ای تشکیل می‌‌شود تا پروژه‌های راهسازی خوزستان اولویت ‌بندی شده و منابع مالی آن‌ها تامین شود و بتوانیم در یک برنامه کوتاه مدت و میان مدت بخشی از بحث حمل و نقل در استان خوزستان را سامان دهیم.