گردوغبار و باد شدید در راه خوزستان

سازمان هواشناسی استان خوزستان پیش‌بینی خود را از وضعیت آب و هوایی استان در هفته جاری در بولتنی ارائه کرده است.

 

بررسی نقشه‌های پیش‌یابی در سطح زمین طی امروز تا فردا تغییرات فشار هوا را بر روی منطقه نشان می‌دهد که باعث وزش بادهای قابل‌ملاحظه و بعضاً برخاستن گردوغبار محلی در بخش‌های از جنوب، غرب و مرکز استان می‌شود.

 

در سطوح فوقانی جو نیز طی روز دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری تقویت زبانه پر ارتفاع جنب‌حاره‌ای را بر روی منطقه شاهد خواهیم بود که سبب افزایش نسبی دما در استان خواهد شد.

 

همچنین سازمان هواشناسی در اطلاعیه ۲۹ مورخ ۳ مهرماه ۹۵ هواشناسی خوزستان آورده است: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی طی امروز تا فردا مورخه ۴/۷/۹۵ نشان‌دهنده وزش بادهای قابل‌ملاحظه تا نسبتاً شدید بر روی استان خوزستان و جنوب کشور عراق است.

 

درنتیجه انتظار کاهش دید ناشی از برخاستن و انتشار گردوغبار و خاک در نیمه غربی و جنوبی استان در ساعتی از روز در طی این مدت وجود دارد. لذا به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود در ایام مذکور حق المقدور از تردد غیرضروری اجتناب کنند.

 

سازمان هواشناسی استان خوزستان همچنین وضعیت آب‌وهوای استان را برای یکشنبه ۴ مهرماه را صاف همراه با وزش باد قابل‌ملاحظه با انتظار برخاستن گردوغبار محلی به‌ویژه برای مناطق غربی و جنوبی پیش‌بینی کرده است.

 

در شبانه‌روز گذشته هندیجان با ۴۳٫۴ و ایذه با ۱۴٫۸ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش‌شده‌اند.

 

گفتنی است حداکثر دمای هوای اهواز برای امروز به ۴۱ و حداقل به ۲۴ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.